Cea de-a doua editie a Creative Est, festivalul industriilor creative din Europa de Est, are loc in perioada 10-16 octombrie, in Bucuresti. Evenimentul central al festivalului, primul market ce aduce la un loc produse de design, arta, tehnologie si gastronomie din Romania si Europa de Est va avea loc pe 15 si 16 octombrie la Industria Bumbacului Bucuresti, intr-o hala care va fi deschisa pentru prima oara publicului cu ocazia festivalului.

Festivalul propune o saptamana de workshopuri, seminarii si expozitii gandite sub forma unui spatiu de invatare si inspiratie pentru designerii, artistii si artizanii din regiune, dar si pentru tinerii antreprenori si publicul dornic sa sustina creativitatea locala.

Creative Est aduce in discutie impactul pe care comunitatile si proiectele creative il au in dezvoltarea oraselor si felul in care designul, arta, tehnologia, moda si gastronomia genereaza noi modele de convietuire in peisajul urban. Tema care inspira programul festivalului din acest an se sincronizeaza cu finalul procesului de selectie a capitalei Europene a Culturii 2021, un proces care a impulsionat orasele din Romania sa gandeasca strategii ample pentru a pune cultura in slujba oraselor prietenoase cu cetatenii.

Conceptul de festival Creative Est readuce in prezent patrimoniul industrial al unor hale ce au functionat in perioada comunista ca ateliere de filatura, centrale termice, birouri sau spatii de depozitare. Un obiectiv valoros prin pozitionarea pe malul Dambovitei dar si prin marimea generoasa a spatiilor pe care le detine, Industria Bumbacului a fost descoperita de tinerii antreprenori care in ultimii ani au pus aici bazele unui ansamblu de industrii creative, de atunci in continua crestere.

Creative Est si complexul Industria Bumbacului sunt in sine studii de caz pentru cum industriile creative pot readuce la viata spatii periferice iesite din circuitul urban. Ansambul industrial de pe Splaiul Unirii a devenit, de-a lungul ultimilor trei ani, unul dintre cele mai prolifice huburi alternative ale orasului, gazduind Nod Makerspace, primul centru comunitar creativ de dimensiuni mari din Romania ce are ca obiectiv democratizarea designului, a ingineriei, a fabricatiei si a educatiei creative.

Gastronomia locala este un alt subiect care ocupa un loc important in programul festivalului Creative Est. Cei pasionati sau interesati de domeniu au ocazia sa descopere noile miscari gastronomice artizanale, curentul street-food si comunitatea antreprenorilor motivati sa puna mestesugul in centrul proceselor de productie.

Creative Est, o initiativa a Asociatiei ORICUM, porneste de la convingerea ca orasul Bucuresti poate deveni centrul regional al industriilor creative – in prezent, economia creativa este puternic concentrata in capitala, astfel ca 12,5% din firmele bucurestene au un profil specific industriilor creative. Mai mult, 5,3% din PIB-ul Romaniei este reprezentat de industrii creative, iar acestea angajeaza 4,48% din forta de munca, cifre in continua crestere in ultimii trei ani.

Industriile creative sunt domenii care genereaza dezvoltare economica si bunastare prin valorificarea talentului si creativitatii. Ele includ artele vizuale, designul, arhitectura, artele performative sau mestesugurile. Industriile creative sunt unele dintre cele mai dinamice sectoare ale economiei, cu o rata de crestere peste medie, creeaza locuri de munca inalt calificate, au potential antreprenorial si de inovare.

Sectorul cultural si creativ reprezinta 6,8% din PIB-ul Uniunii Europene si angajeaza 6,5% din forta de munca, adica aproximativ 14 milioane de oameni. In Romania, aceleasi statistici pentru sector indicau 5,93% si, respectiv, 4,48%. In plus, in perioada 2009-2013, valoarea adaugata realizata de sectorul cultural si creativ a avut un trend pozitiv, cu o crestere de 82,4% ajungand de la valoarea initiala de 4.503,7 milioane de Euro, la 8.214,7 milioane de Euro in 2013.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri