Creat in urma cu aproximativ 60 de ani, Nepszabadsag, al carui nume inseamna "Poporul liber" si care detine cel mai important tiraj in presa ungara, il critica virulent pe premierul Viktor Orban si politica sa impotriva migratiei, potrivit News.ro.

Proprietarul cotidianului, grupul Mediaworks a precizat, dupa ce a anuntat suspendarea aparitiei ziarului din motive economice, ca acesta va fi vandut.
"Suntem foarte preocupati", a declarat luni in fata presei un purtator de cuvant al CE, Margaritis Schinas.

"Intrebari au aparut despre motivele acestei suspendari, iar noi urmarim, evident, indeaproape, situatia", a dat el asigurari. "Libertatea presei, pluralismul si protectia jurnalistilor sunt fundamentele unei societati libere si democratice", a subliniat Schinas. Insa competentele UE in domeniul libertatii presei si pluralismului sunt "limitate", a adaugat o purtatoare de cuvant a Comisiei, care a precizat ca statelor le revine sarcina sa protejeze aceste libertati inauntrul lor.

Citeste si:

Atunci cand "este posibila o actiune legala", a adaugat ea, "Comisia actioneaza ca facilitator si sustine initiative" in favoarea libertatii presei.
Opozitia socialista ungara a calificat suspendarea aparitiei cotidianului de opozitie "o zi neagra pentru presa". De cand a venit la putere, in 2010, Viktor Orban, in varsta de 53 de ani, a fost acuzat frecvent sa vrea sa foloseasca mass-mediae in interesul sau, iar sectoare ample din presa privata au fost achizitionate de apropiati ai Guvernului sau, denunta unii critici.

360b / Shutterstock.com