Puterea obisnuintei - Charles Duhigg

Puterea obisnuintei - Charles Duhigg

Charles Duhigg este reporter de investigatii pentru The New York Times. In Puterea Obisnuintei, el explica, cu ajutorul mai multor istorisiri, cum se formeaza deprinderile si cum le putem modifica. Puterea Obisnuintei nu este o carte de self-help care aduna sfaturile unui autor, ci este o cercetare din perspectiva psihologiei sociale si a neurostiintei.

Duhigg este optimist cu privire la modul in care stiinta ne poate ajuta si spune: “Odata ce intelegi ca iti poti schimba obiceiurile deprinderile, ai libertatea – iar apoi responsabilitatea - sa le refaci". Tot el sugereaza ca, intelegand natura obiceiurilor noastre, putem influenta atat comportamentele de grup sau organizationale, mergand pana la a face o companie profitabila sau a asigura succesul unei miscari sociale.

Originalii - Adam Grant

Originalii - Adam Grant

Cartea lui Adam Grant exploreaza modul in care oamenii inovatori vad lumea intr-o maniera diferita, dar si cum isi impart succesul cu altii. "Originalii" nu este prima carte a lui Grant: A da si a lua a fost tradus in douazeci si sapte de limbi si a fost bestseller New York Times timp de mai multe saptamani.

In noul sau volum, autorul examineaza cum oamenii pot genera idei noi, iar liderii – cum le pot incuraja originalitatea. Folosind povesti si studii surprinzatoare care acopera domeniul afacerilor, politica, sportul si divertismentul, Adam Grant exploreaza modul in care poti recunoaste o idee buna, poti vorbi clar si raspicat despre ea, fara teama de a fi redus la tacere, cum poti construi relatii de alianta, cand sa iti alegi timpul potrivit pentru a actiona si cum iti poti gestiona frica si indoiala.

Efectul Lucifer - Philip Zimbardo

Efectul Lucifer - Philip Zimbardo

Ce ii determina pe oamenii buni sa faca lucruri rele? Cum pot fi sedusi oamenii astfel incat sa actioneze imoral? Care este granita dintre bine si rau si care este pericolul din a o depasi? La aceste intrebari raspunde binecunoscutul autor Philip Zimbardo in noua sa carte, Efectul Lucifer.

Dupa Experimentul Stanford, Zimbardo isi concentreaza atentia asupra motivelor pentru care suntem sensibili la “partea intunecata”, bazandu-se pe exemple din istorie, dar si pe propria sa cercetare. Cartea analizeaza modul in care mintea umana are capacitatea de compasiune, dar poate fi si extrem de egoista, creativa sau distructiva si cum fortele situationale si dinamica de grup ne pot transforma in “monstri”.

Animalul social - David Brooks

Animalul social - David Brooks

Cartea jurnalistului The New York Times demonstreaza ce determina comportamentul indivizilor si procesul decizional. David Brooks analizeaza subiecte din domenii precum sociologie, psihologie si biologie in incercarea de a sumariza descoperirile sale, bazate pe o anumita conceptie a mintii umane, pe sursele de actiune ale indivizilor, cauzele de succes si esec in viata si implicatiile acestora in politica sociala.

Animalul social face referire la doua caractere fictive, Harold si Erica, folosite de Brooks pentru a-si ilustra teoria in detaliu si pentru a demonstra cum isi schimba oamenii personalitatea emotionala de-a lungul timpului.

Blink - Malcom Gladwell

Blink - Malcom Gladwell

Cu mai mult de 4,5 milioane de carti vandute, nu exista o biblioteca care sa nu aiba pe unul din rafturile sale cel putin un titlu Malcom Gladwell si nu exista cititor care sa nu fi auzit de acesta. Cartile sale sunt impanzite de exemple relevante despre subiectul sau preferat - factorii marunti care influenteaza modul in care oamenii si companiile isi construiesc personalitatea si obiceiurile pentru a reusi.

Blink – are la baza studii de ultima ora din domeniul neurostiintei si al psihologiei si isi propune sa ne invete cum sa luam deciziile cele mai bune si eficiente. Ideea de la care porneste Gladwell este ca diferenta dintre o decizie buna si una gresita nu sta atat in volumul de informatii cu care lucram, cat in capacitatea de a ne concentra asupra unor detalii esentiale.

Sursa foto: wavebreakmedia, Shutterstock