Brandurile si brandingul sunt omniprezente si universale.

Vizibilitatea brandului poate sa se rezume doar la cateva elemente precum cateva culori, cateva caractere, un slogan, cu un logo sau simbol, uneori de natura alegorica, dar de obicei format dintr-un simplu caracter. Uneori brandul inglobeaza sunete, muzica si chiar mirosuri. Toate aceste elemente par sa fie combinate si apoi suprapuse, mai mult sau mai putin la intamplare, peste tot ce detine sau unde isi pune ampreuna brandul.

Simbolul sau logoul reprezinta principalul element de identificare pentru majoritatea brandurilor, delimitand in acelasi timp teritoriul brandului. Atentie, insa, la culorile brandului. Un studiu individual despre culori si cum sunt percepute, o sa te ajute in alegerea combinatiei potrivite. Astazi, ai toate resursele si uneltele disponibile gratuit si online.

Odata ce ai finalizat logo-ul brandului tau, impreuna cu un slogan scurt si usor de memorat, urmeaza sa iti pregatesti raspunsuri la cateva intrebari: Care este misiunea brandului? Cine sunt clientii? Ce imagine de business vrei sa afisezi? Care este natura produselor sau servicilor? Cu ce te diferentiezi de competitori?

Misiunea Brandului, are nevoie de doar cateva ore sau o zi pentru a o creea. Misiunea este de obicei alcatuita din mai multe fraze, de maxim o pagina. Totusi, scrierea misiunii nu este un proces rapid. Necesita un limbaj potrivit care sa descrie valorile si scopurile companiei corect.

Ideea fundamentala a brandului este aceea ca, prin tot ceea ce face, ce detine sau ce produce, compania trebuie sa proiecteze o imagine clara despre sine si despre scopurile sale. Poti incepe cu simtul umorului, si sa nu iti fie teama sa folosesti umorul pentru a iti promova brandul. Distreaza-te cu cei ce iti urmaresc activitatea si spune o poveste amuzanta.

Citeste si:

Atunci cand brandurile ofera audientei sau clientilor experiente memorabile, acestia vor dori sa strige despre asta din “varful muntelui”. Vor posta fotografii si recenzii pe toate canalele social media posibile.

Creaza experiente care se conecteaza emotional. Publicul trebuie sa rada, sa planga, sa simta ceva. Inspira sa viseze mai mult, sa faca mai mult, sa dea mai mult si sa fie mai mult. Gaseste ce conteaza si conecteza-l intr-un mod real, convingator si relevant.

Umanizeaza Brandul. Brandurile omenesti nu vorbesc cu audienta lor, cum ar fi o bancnota sau un card de credit. Vorbeste omul. Oamenii se angajeaza ca oameni, si nu transmit aceleasi mesaje 24/7, 365 zile pe an, ci se angajeaza in timp real. Acestia impart si creeaza experiente in timp real.

Unele branduri sunt create de la zero. Cel mai adesea, bradurile sunt reinventate. Daca brandul exista deja, daca este recunoscut si, dintr-un motiv sau altul trebuie schimbat, atunci acesta este un brand reinventat. Uneori trebuie revigorat pur si simplu. Desigur, necesita o perioada lunga de timp pentru acesta operatiune.

Brandurile memorabile sunt autentice, au mesaje clare si reprezinta o imagine unitara.

Sursa foto https://stocksnap.io