Directorul de vanzari online al regiei de vanzari de publicitate ARBOmedia, Doru Panaitescu, va pleca de la 1 ianuarie 2007 la agentia de comunicare media Initiative Media (IM). "Doru Panaitescu va pleca in cealalta parte (IM - n.r.) de la 1 ianuarie, dar pana atunci inca este ARBOmedia", a declarat pentru NewsIn Andreea Carceoreanu, PR Manager al ARBOmedia.

Nici IM, nici Doru Panaitescu nu au putut fi contactati telefonic pentru a comunica noua pozitie pe care o va ocupa Panaitescu in cadrul agentiei IM. Potrivit unor surse din piata, Panaitescu va conduce vanzarile de publicitate in noile media (new media) ale IM. Panaitescu a venit la ARBOmedia in septembrie 2003, unde a ocupat functia de online sales manager pana in octombrie 2006, cand a devenit online sales director, potrivit reprezentantilor companiei.

IM, prezenta in Romania de 12 ani, face parte din operatiunile Lowe Romania, conduse de Veronica Savanciuc si de omul de afaceri Paul Radu, actionari majoritari. Operatiunile Lowe includ agentia de publicitate Lowe&Partners, agentia de relatii publice Lowe PR, agentia de media Brand Connection, agentia Medic One, specializata in servicii de comunicare medicala (pharma).

IM este afiliata retelei internationale Initiative Worldwide, membra a Interpublic Group of Companies (IPG). Initiative Romania, cu 26 de angajati in prezent, potrivit site-ului companiei, a avut anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 16,9 milioane de euro si un profit net de circa 302.000 de euro, potrivit Ministerului de Finante.

Portofoliul IM include clienti precum Orange Romania, Johnson&Johnson, Raiffeisen Group, MOL Romania, Pernod Ricard, Continental sau Sony Ericsson.

Citeste si:

Unul dintre principalii sai clienti, Orange, si-a revizuit pe plan international in aceasta primavara contul sau paneuropean, estimat la 200 de milioane de dolari. in urma acestei revizuiri, Orange a ales sa lucreze cu doua agentii din grupul Publicis si cu Euro RSCG, parte din grupul Havas. Atat agentiile din cadrul Publicis (Publicis Romania, Leo Burnett&Target, Saatchi&Saatchi, Opti Media, Zenith Media, Starcom Media, Starlink), cat si agentia de publicitate Euro RSCG sunt prezente in Romania.

Trei surse avizate din industria de publicitate autohtona anticipeaza o schimbare a agentiilor din partea Orange, ca urmare a revizuirii contului sau paneuropean, odata cu incetarea contractelor existente cu agentiile de comunicare partenere.

In ultimii ani, contul de creatie Orange a fost majoritar gestionat de agentia independenta romaneasca Tempo (odata cu rebrandingul Dialog in Orange, in 2002), iar contul de media a fost gestionat de IM (afiliata la grupul de publicitate international Interpublic, care in Romania mai este prezent prin agentii precum B.V. McCann Erickson, Lowe&Partners sau Foote, Cone&Belding).

Potrivit unei surse din industria de media online, cei mai importanti clienti ai IM pe partea de new media ar fi Orange si Raiffeisen Bank, iar miscarea IM de a-si consolida resursele pe partea de new media, inclusiv prin aducerea lui Panaitescu in cadrul agentiei, ar putea avea la baza strategia IM de a-si mentine si creste baza de clienti cu bugete de new media, printre care se numara si Orange.