Ce a mai facut publicitatea in 2006? A evoluat. Pe toate planurile, ascendent si dinamic.

GMP: “Piata a fost marcata de cea mai mare dinamica a fortei de munca de cand a aparut publicitatea in Romania. Estimarile noastre arata o medie de peste 25%. Evident ca ne-am incadrat in trendul pietei, GMP fiind tinta a head-hunterilor, mai ales dupa succesele din Festivaluri. Nu-i nimic, ce nu te doboara te intareste. Cresteri ale salariilor in piata de comunicare cu peste 30%. Uneori artificial, nu neaparat pe criterii de valoare, ci doar din cauza dinamicii de la o agentie la alta. Astfel, e de asteptat ca si fee-urile agentiilor sa creasca anul urmator, din ce in ce mai aproape de nivelul european. Piata cred ca a crescut cu 20%. GMP a crescut cu aprox 50%. Ne asteptam ca la anul sa ne mai domolim” - Felix Tataru, director general

Mercury Promotions: “Advertising-ul local a crescut si s-a profesionalizat in 2006. Dupa parerea noastra este vorba despre o crestere cu aproximativ 20% a volumului de business fata de anul precedent.

Potentialul de crestere este in continuare ridicat mai ales datorita exploziei din retail si datorita aparitiei unor noi jucatori importanti pe piata locala dupa 2007. In acelasi timp vorbim si despre o accentuare a competitiei. Au aparut agentii noi, specializate sau integraliste, sau departamente noi in cadrul agentiilor cu vechime.

Un lucru observabil inca din 2006 si care va fi valabil si mai accentuat de-acum incolo este si migrarea volumelor de publictate inspre BTL. Reglementarile UE vor reloca anumite tipuri de produse strict in zona de promovare BTL iar efervescenta din retail si certitudinea venirii unor noi jucatori pe piata romaneasca cresc importanta acestui tip de servicii de publicitate. Agentiile au inceput deja sa se orienteze inspre aceasta zona de servicii, mai ales la presiunea clientilor ale caror nevoi nu mai tin demult doar de ATL. Au aparut departamente de BTL in agentii care pana acum comunicau pentru clientii lor mai ales prin ATL, au aparut departamente care ofera servicii specializate de promovare (shopper marketing, de exemplu).

Anul acesta Mercury si-a consolidat pozitia avand un ritm de crestere comparabil cu acela al pietei. Am reusit sa ne clasam pe prima pozitie in topul agentiilor independente de la noi si intre primele sase agentii in ceea ce priveste cifra de afaceri realizata in 2005 (imediat dupa Leo Burnett*). In ceea ce priveste evolutia Mercury 2007, vom pune in aplicare planuri configurate inca din 2006 care credem ca ne vor consolida pozitia de cel mai puternic grup de consultanta si servicii de marketing si vanzari” - Radu Miu, General Manager

*datele sunt cele declarate de catre agentii la Ministerul Finantelor

Leo Burnett: “Advertising-ul autohton evolueaza an de an iar 2006 nu a fost o exceptie. Din ce in ce mai mult ne raportam la standardele de profesionalism de afara, iar consumatorii nostri sunt tot mai exigenti. In aceste conditii, Leo Burnett investeste in continuare in cunoasterea aprofundata a nevoilor si dorintelor consumatorilor prin studii de cercetare dedicate diferitelor segmente relevante pentru brandurile pe care le servim. In plus, va creste implicarea agentiei in aprofundarea diferitelor specializari 360, complementare advertisingului clasic – online/ interactive, direct marketing, promotion, etc, astfel incat toti cei implicati direct in dezvoltarea campaniilor de brand sa aiba aceste abilitati de 360” - Roxana Dumitru, managing director

Citeste si:

Speed Promotion: “Piata s-a sedimentat si ‘asezat’; a crescut volumul investitiilor in comunicare din partea companiilor locale, iar responsabilii de acolo au inceput sa capete competenta si viziune pe termen lung ceea ce face mult mai usoara viata noastra. Comunicarea online a inceput sa conteze cu adevarat si estimam o explozie a domeniului in urmatorii 3 ani. Noi suntem deja pregatiti pentru asta ;-).

Dupa ce am trecut prin toate durerile cresterii in 2005 si 2006, noi, Speed Promotion, intampinam Europa cu o echipa sudata si pasionata si experimentata si creativa si dedicata si.... gata cu self promo-ul!”

“Merry Integration!”

BtB Advertising: “Pentru industrie, 2006 a fost un an al consolidarii si al reasezarii, cu mutari spectaculoase atat in planul clientilor, cat si al personalului de valoare, insa in general cred ca situatia se echilibreaza si lasa loc specializarilor si crearii in perspectiva a unor parteneriate de durata, bazate pe calitatea proiectelor si oportunitatea investitiilor in anumite zone. Confirm acest lucru inclusiv din perspectiva BtB Advertising, pentru care 2006 a fost un an bun, desi incarcat, pot spune dinamic si foarte promitator. Cred ca atata timp cat fiecare dintre noi gandim in perspectiva si realizam inclusiv cele mai marunte sarcini cu profesionalism si raspundere pentru detaliu, locul agentiilor de calitate va ramane asigurat pe piata si fiecare client va aprecia si va rasplati acest lucru pe masura” - LINDA WILLY, Director Executiv

TBWA\MERLIN: “2006 – the year of living dangerously”

Publicis: “2006 a marcat inca o etapa in evolutia spre servicii de comunicare mai profesionsite in Romania. Lucrurile bune se intampla mai des iar cele mai putin bune mai rar. Pozitia Publicis Romania de numarul 2 in topul agentiilor de publicitate din Romania din punct de vedere cifra de afaceri este un rezultat al unor principii de munca urmate cu consecventa. In acelasi timp este o pozitie care ne obliga in continuare sa ne aparam blazonul avand in continuare obiective ambitioase” - Alex Badila, Managing Director

Foote Cone & Belding (FCB): “Foote Cone & Belding are o prezenta stabila intr-o piata foarte dinamica. In 2006 s-au intamplat multe in domeniu, unele bune, altele mai putin bune. Inca exista necesitatea unei sedimentari, a unei asezari a pietei si a unei maturizari. Nivelul inca este perceput din exterior ca fiind unul promitator, adica inca trebuie sa dovedim. Oamenii de publicitate au o mobilitate foarte mare, iar anul acesta am asistat la miscari interesante in interiorul multor agentii. La noi in schimb lucrurile au o stabilitate care ne ajuta sa cream parteneriate cu clientii nostri in adevaratul sens al cuvantului, dar si sa dezvoltam resursele umane, sa construim buni profesionisti in domeniu. Overall, in 2006 piata de advertising a fost pe drumul cel bun. Iar noi de asemenea”.