Agentia de media Starlink, parte din grupul Leo Burnett, se va diviza de la anul in doua agentii, Starlink Media si Starlink Creative Services, care vor oferi servicii de media, respectiv de creatie, potrivit lui stefan Iordache, chief operating officer al grupului. Miscarea vine ca urmare a reorganizarii afacerilor grupului Leo Burnett Romania la sfarsitul lui 2006, o initiativa a agentiei luata la nivel local, potrivit lui Iordache.

"Nu am vrut sa ne implicam pana acum in PR pentru ca acest domeniu era vazut ca o sora mai mica a publicitatii", a argumentat infiintarea unei divizii de PR stefan Iordache, CEO-ul grupului Leo Burnett Romania, intr-un interviu acordat NewsIn. "Pe de alta parte, relatiile publice sunt un domeniu care nu ne-a inspirat pana acum", a adaugat el.

Starlink, detinuta majoritar de actionari locali si minoritar de grupul Publicis, a gestionat de-a lungul timpului clienti precum "Romania Libera", Yves Rocher, Anchor, Unicoms Bulgaria sau Spoko Bulgaria. in 2005, compania a avut, in medie, opt angajati, o cifra de afaceri de circa 2,8 milioane de euro si un profit net de aproximativ 268.000 de euro, potrivit Ministerului de Finante.

Pe langa divizarea Starlink in doua agentii, procesul de reorganizare a grupului a inclus si infiintarea a trei noi divizii, The Practice, 23 si eLeo, toate cu actionariat integral autohton. Astfel ca, in prezent, sub umbrela lui Leo Burnett activeaza sapte agentii: Leo Burnett&Target (full-service), The Practice (PR), 23 (shop de creatie), Starlink Creative Services (creatie), eLeo (servicii interactive), Starlink Media si Starcom (ambele ofera servicii de comunicare media).

La inceputul anilor 2000, operatiunile Leo Burnett includeau o agentie de relatii publice, Black Pencil, potrivit informatiilor de atunci. Despre Black Pencil, Iordache declara acum ca a functionat doar sporadic si "nu a fost sub umbrela 360 de grade (afacerile strategice ale grupului - nr.)".

O alta agentie infiintata recent - operationala de la 1 decembrie - este eLeo, care ofera servicii interactive si este condusa de Mugur Patrascu. in prezent, agentia numara doi angajati, spune Iordache: Mugur Patrascu si Dominic Timotin.

Citeste si:

In ce priveste agentia 23, aceasta este noul atelier de idei al grupului si este condus de Elena Livinti, managing director, si Bogdan Naumovici, creative director. Iordache spune ca intre nou-infiintata agentie 23 si Leo Burnett&Target - agentie full-service, dar cu un focus declarat pe servicii de creatie, ca si agentia 23 - exista o diferenta. "Agentia 23 se concentreaza pe intelegerea problemelor de business ale clientilor pentru care ofera solutii neconventionale", a explicat Iordache.

El a adaugat ca a gentia 23 "genereaza idei si este platita la idee". De notat ca facturarea clientilor in functie de ideile generate de agentie, nu de orele de lucru prestate, este o practica pe care si Leo Burnett&Target a facut-o publica presei, inca de la finele lui 2005.

Companiile aflate sub umbrela Leo Burnett Romania numara in total circa 180 de angajati, potrivit lui Iordache. "Numarul de angajati va ramane aproximativ acelasi in 2007. Nu cred ca vom mai lansa alte companii la anul", a spus acesta.

Trei dintre cele sapte agentii care activeaza in prezent in cadrul operatiunilor Leo Burnett Romania - respectiv Leo Burnett&Target, Starcom Media si Starlink Media - sunt afiliate retelelor detinute de grupul mondial de publicitate Publicis (Franta). Publicis este prezent cu actiuni intr-o proportie minoritara in agentiile mentionate.

In afara de Leo Burnett & Target, Starcom si Starlink, grupul Publicis mai este reprezentat in Romania si prin companiile incluse grupului Publicis Romania, Saatchi&Saatchi, Zenith Media, Opti Media, prin contract de franciza.