Oferta tehnica a companiei de cercetare GfK a fost, de asemenea, mai buna decat a competitorilor, a spus Lucia Romaniuc, presedintele Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientei (ARMA). Nota GfK a fost 9,2, in timp ce TNS-AGB a primit 8,5, iar Mediaresearch 8,1.

"Tipul de peoplemeter [instrument de masurare a audientei, n.r.] pe care GfK il va utiliza in perioada 2008-2011 este de ultima generatie", a declarat Lucia Romaniuc intr-o conferinta de presa, informeaza NewsIn. Pentru aceeasi perioada, GfK a marit numarul de gospodarii monitorizate de la 1.000 la 1.200. Un sfert dintre acestea vor fi inlocuite in fiecare an.

"Noi am cerut ARMA sa gaseasca solutii ca in urmatorii 4 ani sa fie masurata audienta si inafara gospodariilor pentru ca toate hotelurile, institutiile, cluburile au televizoare si vrem sa stim si aceasta audienta", a spus presedintele Consiliului National al Audiovizualului (CNA), Ralu Filip.

Citeste si:

Cursa pentru castigarea licitatiei a inceput in 15 noiembrie 2006, cand Mediaresearch (Cehia), TNS-AGB International si GfK (Romania) si-au depus dosarele de oferta. Comisia de licitatie care a decis castigatorul a fost formata din 15 membri, dintre care cinci din partea CNA, cinci reprezentanti ai posturilor de televiziune si cinci reprezentanti ai agentiilor de publicitate.

GfK Romania este filiala companiei germane GfK, unul dintre liderii mondiali in domeniul cercetarilor de piata, care a realizat, in anul 2005, o cifra de afaceri de peste 935 milioane de Euro, potrivit site-ului companiei.