Filiala media a monopolului rus de gaze naturale Gazprom, Gazprom-Media, negociaza achizitia editurii Komsomolskaia Pravda, care publica ziarul de mare tiraj Pravda, pentru holdingul Media-Partner, a declarat luni serviciul de presa al Gazprom-Media pentru AFP. "Pot confirma acest lucru", a declarat purtatoarea de cuvant a grupului Gazprom-Media, Irina Zenkova, intrebata despre acest subiect, care a aparut in marea parte a presei ruse.

Cotidianele rusesti au afirmat luni ca grupul Media-Partner va cumpara 60% plus o actiune din editura Komsomolskaia Pravda, filiala a grupului Interros, unul dintre cele mai importante holdinguri din Rusia, al carui actionar principal este omul de afaceri Vladimir Potanin.

In luna aprilie 2006, cotidianul de afaceri Vedomosti a precizat ca Gazprom-Media va prelua controlul grupului Komsomolskaia Pravda. "Aceasta este o inventie a jurnalistilor", a comentat luni aceasta afirmatie purtatoarea de cuvant a Gazprom-Media.

"Suma acestei tranzactii nu a fost dezvaluita", a adaugat aceasta potrivit NewsIn, indicand ca aceasta tranzactie va fi "probabil" finalizata "in mai putin de o luna". Cotidianul Pravda este unul dintre cele mai vechi si cele mai citite ziare din Rusia. Conform institutului TNS Gallup Media, fiecare editie a acestui cotidian este citita de cel putin zece milioane de persoane, Pravda fiind tiparita in medie in patru milioane de exemplare. Grupul Media-Partner apartine companiei ECN, specializata in investitii in domeniul energiei, conform informatiilor aparute in presa rusa. Grupul este condus de omul de afaceri Grigori Berezkin.

Citeste si:

Conform cotidianului de afaceri Vedomosti, Berezkin este un apropiat al monopolului rus de gaze naturale, Gazprom. "ECN si Gazprom coopereaza de mult timp in domeniul energiei", scrie Vedomosti.

Cotidianul Kommersant merge putin mai departe, afirmand ca, conform actorilor de pe piata, aceasta tranzactie " a fost initiata de Kremlin, care creeaza astfel un centru suplimentar de consolidare a actorilor media sub monopolul de stat.

Gazprom, grup energetic controlat de stat, detine deja unul din principalele trei posturi de televiziune din Rusia, NTV, majoritatea capitalului postului de radio Echo of Moscow precum si cotidianul Izvestia. Conform presei din Rusia, Gazprom analizeaza si posibilitatea achizitionarii influentului cotidian liberal Kommersant.