Ringier AG si Dogan Yayin Holding A.S. (DYH) urmeaza sa semneze contractul de preluare de actiuni si acordul intre actionari prin care Ringier va detine 25% din Kanal D Romania (Dogan Media International SA), ce va fi lansat si va incepe sa emita pe 18 februarie 2007.

DYH (DYHOL.IS) este cel mai mare grup de media-entertainment din Turcia, cu venituri de peste 1.2 miliarde $ si cu 42% cota de piata in ceea ce priveste publicitatea. DYH desfasoara activitati in domeniul audiovizual (radio si televiziune), editarea de ziare, reviste si carti, tipografie si new media. In afara Turciei, divizia print a DYG desfasoara activitati in Germania; de asemenea, canalele sale TV si publicatiile sale sunt distribuite in multe tari din Europa.

Grupul Ringier este cea mai mare companie media din Elvetia, cu operatiuni multinationale si peste 6500 de angajati in intreaga lume. Ringier editeaza peste 100 de publicatii in 12 tari, produce peste 20 de programe TV, are peste 50 de platforme on-line, precum si 11 tipografii. Cifra de afaceri anuala a companiei Ringier este de peste 1 miliard de franci elvetieni (~800 de milioane de euro).

In Romania, Ringier este liderul companiilor media de presa scrisa cu peste 15 titluri in diferite segmente de piata. O mare parte dintre titlurile detinute de Ringier ocupa prima pozitie in segmentele carora le apartin: Libertatea este liderul absolut al ziarelor din Romania, cu vanzari zilnice de peste 260.000 de copii si mai mult de 1 milion de cititori. Printre titlurile Ringier care detin prima pozitie pe piata in segmentul din care fac parte din punctul de vedere al tirajului vandut se mai numara: Capital (saptamanal economic), Bolero (revista lunara glossy pentru femei in format de buzunar), Unica (revista lunara glossy pentru femei), TV mania (ghid TV saptamanal) si altele.

Prin acest parteneriat, cele doua multinationale media isi doresc sa reuneasca experianta locala, succesul demonstrat al abordarii creative in domeniul audiovizual si beneficiile sustinerii reciproce dintre audiovizual si publicatii media pentru a oferi telespectatorilor din Romania un nou concept de televiziune de divertisment.

Citeste si:

“DYH isi urmareste strategia de a deveni un jucator media important in pietele cu o crestere rapida din intreaga lume”, a declarat Mehmet Ali Yalcindag, CEO al DYH, “Kanal D Romania este un pas de inceput in aplicarea strategiei. Suntem foarte incantati ca Ringier, unul dintre cei mai importanti jucatori media europeni, cu o puternica prezenta in Romania, a decis sa isi uneasca fortele cu noi in acest proiect.”

“Acest pas este in linie cu strategia Ringier de a isi dezvolta afacerile in Romania si de a-si majora cota de piata” a spus Martin Werfeli, CEO al Ringier. “Suntem incantati sa ne unim fortele cu una dintre companiile media de top in domeniul audiovizual, care are motivatia si dorinta de a se extinde in afara tarii.”

Begum Dogan Faralyali, Vice-Presedinte al DYH si Presedinte al Kanal D Romania, a spus: “Piata media din Romania este una efervescenta, iar publicitatea este in plina crestere. DYH vrea sa ofere telespectatorilor sai ceva diferit si sa devina un jucator media de top. Kanal D va aduce o noua abordare in televiziunea din Romania, mizand pe programe produse local, care utilizeaza formate noi si talente neexploatate inca. Parteneriatul nostru cu Ringier, cel mai puternic editor de presa scrisa din Romania, va asigura acestei initiative experienta locala si va combina atuurile celor doua companii media de top sub o singura umbrela, Kanal D Romania.”

Alexander Theobald, General Manager al Ringier Romania, a adaugat: “Succesul repurtat de Ringier de-a lungul anilor s-a datorat in mare parte abilitatii sale de a valorifica noi oportunitati de afaceri. Convergenta media este un subiect predilect pe agenda multor manageri de top din media. Suntem incantati sa facem echipa cu Grupul Dogan, ale carui rezultate ii certifica experienta si abilitatea in audiovizual. Suntem convinsi ca aceasta asociere (joint-venture) va sprijini in in anii ce urmeaza si pozitia detinuta pe piata de titlurile noastre.”