“Cultura” MacDonald's, ii spun unii, in timp ce altii reneaga buna reputatie si asta pentru ca produsele sale sunt considerate nesanatoase. Cu toate acestea, marea majoritate voteaza pentru “I'm lovin' it!”

“Cred in impactul McDonald’s, fiindca fiecare lansare a facut senzatie si fiindca reputatia i-a precedat implementarea si in Romania, unde – din fericire – nu si-a dezamagit consumatorii, ci s-a ridicat peste nivelul asteptarilor. Fiecare McDonald’s are un format usor de recunoscut si foarte prietenos, restaurantele din tara noastra sunt adevarate spatii sociale, indiferent de sezon sau interval al zilei. Ma uit la Piata Romana, de exemplu, unde este un furnicar permanent de studenti, elevi si foarte multi tineri care se intalnesc acolo chiar si numai pentru un suc, sau la cel din Otopeni, unde este plin in week-end de familii cu copii mici curiosi sa afle ce mai contin ultimele pachete promotionale”, s precizat pentru Wall-Street Linda Willy, director executiv al agentiei de publicitate BtB Advertising.

Noul ulei, menit sa revolutioneze alimentatia

McDonald a ales. Mai bine zis, McDonald's a ales noul ulei fara grasimi, pentru prajirea cartofilor care sunt foarte importanti pentru brand.

Chiar daca a reusit sa descopere noul ulei mult mai sanatos, nu a fost anuntata data cand acesta va incepe sa fie folosit in toate cele 13.700 de restaurante McDonald din SUA. Purtatorul de cuvant al companiei, Walk Riker, a precizat ca uleiul este deja folosit in 1200 de restaurante din SUA, insa a refuzat sa specifice care sunt acelea, eventual care este momentul in care a inceput sa fie folosit uleiul. McDonald's, o cultura de masa, pe masa"Putem confirma ca am obtinut uleiul potrivit”, a mai spus el, completand ca noul tip de ulei ste facut din porumb si soia.

Chicago Tribune informa cu ceva timp in urma ca au fost testate 18 varietati de ulei in mai bine de 50 de combinatii, in ultimii sapte ani. McDonald's s-a aflat sub o reala presiune in ceea ce priveste schimbatul uleiului folosit pentru prajirea cartofilor. "Am testat pana acum foarte multe tipuri de uleiuri si suntem incurajati de rezultatele testelor'', a precizat purtatorul de cuvant al McDonald's. Chiar si criticii McDonald's vad o dilema in luarea unei decizii corecte. Stephen Joseph, CEO al BanTransFats.com, dezaproba faptul ca uleiul cu grasimi nesaturate schimba in mod semnificant gustul sau textura mancarii si admite ca efectul placebo creaza o adevarata problema de PR.

In anul 2002, McDonald's a anuntat ca va schimba uleiul pentru prajire a cartofilor. Reactia consumatorilor a fost una foarte acida, invocandu-se faptul ca gustul nu mai era la fel de bun ca inainte. De fapt gustul era acelasi, si asta pentru ca desi anuntase, compania nu schimbase inca tipul de ulei folosit. Daca stam sa ne gandim, nici dupa patru ani de zile nu s-a intamplat acest lucru.

Compania, care valoreaza 22 miliarde de dolari, a precizat ca introducerea noului produs folosit pentru prajirea cartofilor era mai mult decat necesara. “Nu vroiam sa punem in pericol cartofii prajiti, care sunt atat de importanti pentru brand-ul nostru”, a precizat Jim Skinner, directorul executiv al companiei, intr-o conferinta tinuta la NewYork.

Citeste si:

In Romania, “MacDonald's a accesibilizat conceptul de retail in domeniul restaurantelor”, ne spune Linda Willy. “Trebuie sa acceptam ca, dincolo de standardizarea adusa de conceptul recognoscibil in toata lumea, si mult controversata notiune de 'junk food', McDonald’s a adus in Romania o pata de culoare, un spatiu deschis, luminos si de incredere – in care vezi cu ochii tai ce-ti ajunge pe tava si in care nu se fac bani cu pretul reciclarii alimentelor expirate, cum din pacate am constatat la case mult mai mari si asa-zise 'de tinuta'”, completeaza directorul executiv al agentiei BtB Advertising.McDonald's, o cultura de masa, pe masa

McDonald's si lampile cu infrarosu

McDonald's si-a reportat anul acesta cel mai mare profit din ultimele trei decenii. Inca din 1948, cand Richard si Maurice McDonald au deschis primul fast-burger, cresterea francizei lor a mirat intreaga lume. Inovatia McDonald's a constat mai ales in precoacerea burgerilor si pastrarea lor proaspeti sub lampi cu infrarosu. Rezultatul, rapid si nepretentios a pus in miscare un nou concept.

McDonald's a deschis restaurante in mai bine de 119 tari si serveste peste 52 de milioane de oameni zilnic. Cand McDonald's a deschis primul restaurant in Kuwait in 1994, mai bine de 15.000 de clienti au format un sir de sapte mile pentru a cumpara produsele. In China sunt la ora actuala in jur de 780 de restaurante.

McDonald's nu a scapat insa de acuzatii, mai precis acuzatii aduse de “avocatii sanatatii”, reprezentanti ai “Fast Food Nation”. Care a fost metoda lor de combatere a Mac? Articole in magazine, o carte si un film care acuzau McDonald's ca ingrasa oamenii, ca abuzeaza de animale. Rezultatele nu au incetat sa apara asa ca, prima pierdere financiara a companiei a fost in 2002, iar in acel moment, hegemonia companiei parea intr-adevar fragila. Insa, imediat dupa aceea, datorita unei strategii puternice, au urmat 44 de luni de crestere a vanzarilor, moment in care McDonald's a servit mai bine de 6 milioane de clienti pe zi.

O data cu schimbarea mentalitatii s-au modificat si conceptia clasica asupra orelor de lucru, astfel ca, programul de la 6 a.m. la 9 p.m., nu mai exista. Mai bine de 90% din restaurantele McDonald's sunt deschise pana mai tarziu iar 40% dintre acestea sunt deschise in regim non-stop.

“McDonald’s este si ramane un jalon atat in cultura sociala, cat si in cea de consum si cred ca este bine ca fiecare sa aiba optiunea de a alege pe cont propriu daca trece prin vagonul lui Ronald McDonald sau nu”, conchide Linda Willy.