Motivul pentru care lucreaza pe timp de noapte este dat de necesitatea sincronizarii aparitiei stirilor despre Bursa din New York.

In mod cert asupra acestor afirmatii planeaza intrebarea: “De ce apeleaza o companie de dimensiunile Reuters la jurnalisti indieni?” Raspunsul este unul simplu: datorita salariilor acordate acestora care reprezinta doar o fractiune din remuneratiile ce ar trebui oferite angajatilor din New York.

Redactorul sef al Reuters, David Schlesinger, sustine faptul ca aceasta decizie e rezultatul capacitatii de a largi sfera de cunoastere a companiilor prezente pe piata americana fara a-si crea niste cheltuieli semnificative. Angajarea celor aproximativ 100 de jurnalisti indieni nu a determinat in nici un caz reducerea activitatii la sediul din New York, ba mai mult a oferit oportunitatea jurnalistilor de aici sa realizeze articole si analize mai complexe.

Schlesinger insista asupra faptului ca aceasta mutare nu inseamna outsourcing, sediul din Bangalore fiind la fel ca oricare altul din lume, iar cei care lucreaza acolo supunandu-se acelorasi exigente si standarde.

Jurnalism in era Internetului

Acest sistem a devenit aplicabil recent, ca rezultat al aparitiei si dezvoltarii Internetului, arata un studiu al BBCNews. Majoritatea companiilor americane isi posteaza comunicatele de presa pe Internet si apeleaza la firme de PR specializate pentru a-si prezenta indicatorii financiari la deschiderea bursei. Astfel ca jurnalistii din India au acces la aceste informatii elementare in timp real.

Costurile reduse ale telecomunicatiilor fac posibila transmiterea informatiilor din Bangalore la fel de repede ca cele din New York, in conditiile in care viteza reprezinta un avantaj competitiv foarte important in prezent.

In 2004 Reuters isi facea aparitia pe piata din India, prin mutarea operatiunilor sale legate de baze de date aici, astfel incat la momentul angajarii primilor jurnalistilor autohtoni era constienta de capacitatea uriasa a acestei tari in transmisia datelor, numarul salariatilor ridicandu-se astazi la 1500 de persoane, conform BBC News.

Cu toate acestea, Reuters si-a asumat un risc destul de mare atunci cand a decis sa isi conduca segmentul de stiri din India, intrucat, desi aceasta tara nu duce lipsa de jurnalisti talentati, brandul Reuters este unul foarte puternic si presupune o pregatire suplimentara pentru a-i intelege si a-i insusi cu adevarat valorile. Intr-adevar, acestia sunt intimidati de anumite aspecte ale job-ului lor, mai ales ca exista anumite diferente culturale in ceea ce priveste etica si modul de lucru intre SUA si India.

Citeste si:

Probleme legate de managementul personalului

Totusi cea mai mare problema pe care o are Reuters este reprezentata de rata prea mare a plecarilor salariatilor, care desi sunt platiti peste nivelul considerat minim pentru acest domeniu de activitate, considera ca un an petrecut intr-o firma inseamna deja prea mult. Si aceasta se datoreaza nu numai concurentei directe de pe piata, ci si dezvoltarii extraordinare din ultimii ani a economiei in India – un exeplu ar fi dereglementarea telecomunicatiilor, care a dus explozia jurnalismului pe segmentul finaciar, si la existenta, in prezent, a 6 canale de televiziune axate pe stiri financiare.

O alta dificultate in acest sens o reprezinta si redirectionarea unui numar tot mai mare de jurnalisti catre Mumbai, capitala financiara a Indiei.

Cine profita de pe urma globalizarii

Operatiunile Reuters din Bangladore sunt numai un exemplu al noii tendinte, din ce in ce mai puternice in randul organizatiilor media din SUA, de externalizare a serviciilor, trusturile de presa vazandu-se nevoite sa apeleze la outsourcing pentru a reduce presiunile exercitate de costuri.

Astfel de miscari au fost realizate recent de: Columbus Dispatch, un ziar din Ohio care si-a externalizat activitatea de design publicitar si Dallas Morning News care si-a mutat activitatea de suport IT, ambele avand ca destinatie India.

Insa nu doar ziarele urmeaza aceasta directie, in incercarea de a-si diminua cheltuielile. Trustul BBC a anuntat de curand ca ar putea economisi 20 de milioane de lire sterline prin externalizarea serviciilor legate de plata salariilor si de alte cheltuieli in India, desi serviciul de asistenta clienti va fi pastrat in tara de origine, Marea Britanie.

BBC, Reuters si celelalte companii metionate stiu sa profite de pe urma oportunitatilor create prin globalizare si cu siguranta acestora li se vor alatura in anii urmatori din ce in ce mai multe firme.