Reteaua de televiziune americana ABC, care transmite, in fiecare an, gala Oscarurilor, a vandut deja tot spatiul publicitar pentru transmisia premiilor Academiei Americane de Film, din 25 februarie, iar pretul unui spot de 30 de secunde a costat 1,7 milioane de dolari, scrie Nytimes.com.

Cumparatorii de publicitate la Oscaruri sunt nume mari din industrie, precum AT&T, Bank of America, Coca-Cola, Eastman Kodak, General Motors, Mars, MasterCard, McDonald’s, Microsoft, J. C. Penney si Unilever.

O parte dintre advertiseri, printre care AT&T, Coca-Coca, G.M. si Kodak, sponsorizeaza si acoperirea pe internet a premiilor Oscar, pe site-ul Oscar.com. De asemenea, ABC discuta pentru prima data cu clientii de publicitate posibilitatea de a vinde reclama pe telefon, alaturi de informatiile despre eveniment, descarcate de utilizatorii de telefonie mobila. "Vom fi prezenti oriunde vrea clientul sa fim", a declarat potrivit NewsIn vicepresedintele de vanzari de la ABC Television Network, Geri Wang.

Citeste si:

Anul acesta preturile au fost mai mari decat anul trecut, cu toate acestea reclamele s-au vandut mai repede decat la premiile Oscar din 2006. ABC, parte din Compania Walt Disney, a cerut anul acesta 1,7 milioane de dolari, pentru 30 de secunde de publicitate, comparativ cu pretul de 1,65 de milioane de dolari din 2006 si 1,6 milioane de dolari in 2005.

Totusi, comparativ cu preturile reclamelor de la finala de fotbal american, Super Bowl, spoturile de la Oscaruri sunt mai ieftine. Reteaua de televiziune CBS a vandut un spot de 30 de secunde, in finala Super Bowl de anul acesta, cu aproximativ 2,6 milioane de dolari.

Premiile Oscar reprezinta al doilea cel mai vizionat show TV, dupa finala Super Bowl. Peste 93 de milioane de persoane s-au uitat anul acesta la finala SuperBowl in timp ce, anul trecut, gala Oscar a fost urmarita de 39 de milioane de telespectatori.