Promotiile, bauturile alcoolice si racoritoare, produsele de larg consum ar putea fi printre cele mai disputate categorii in cadrul competitiei EFFIE de anul acesta, dupa previziunile membrilor juriului.Este de asteptat ca alte categorii care vor atrage un numar mare de inscrieri sa fie telecomunicatii, produse de folosinta indelungata, servicii financiare si nou introdusa categorie “Renaissance”.

“Ma astept sa avem un numar si mai mare de intrari, un numar din ce in ce mai mare de campanii stralucite si care pot ajunge studii de caz, ma astept si doresc ca festivalul sa genereze si mai multe controverse (pozitive ca efect pentru industrie)”, spune Alexandra Gatej, Chairman Unilever SCE si membru al juriului EFFIE 2007.

“Cred ca intrarile/competitia va fi mare acolo unde: pietele au fost dinamice si deci au generat productie multa (de exemplu banci, FMCG) si acolo unde s-a produs multa publicitate locala (de exemplu bauturi alcoolice si racoritoare, poate asigurari)”, completeaza aceasta, intr-un comunicat al festivalului.

Membrii juriului EFFIE anticipeaza, de asemenea, ca editia de anul acesta a festivalului va avea inscrieri mai bine facute. “Poate ca oamenii responsabili s-au mai acomodat cu EFFIE si in 2006 a fost un fel de explozie a strategilor, ca importanta si vizibilitate in agentii”, spune Daniel Gavrila, consultant independent si membru al juriului EFFIE 2007.

“Sunt foarte curios care va fi impactul noilor categorii, dar cred ca promotiile vor fi in continuare disputate, in primul rand pentru ca sunt actiuni pe termen scurt, cu obiective clare, masurabile si masurate. Problema multor clienti, altfel de succes, este inca lipsa datelor care sa le demonstreze competitivitatea”, arata el.

Evolutia accelerata a pietei de publicitate din Romania ii determina insa pe unii dintre membrii juriului EFFIE sa spuna ca anul acesta competitia va fi dura in toate categoriile de concurs.“Fiecare editie EFFIE a fost marcata de cresterea nivelului de competitivitate comparativ cu editia precedenta. Ma astept sa avem mai multi participanti in acest an, deci mai multa competitie”, spune Narcis Horhoianu, Associate Marketing Director Procter&Gamble Romania si presedinte al Comitetului Organizator EFFIE 2007.

Citeste si:

Festivalul EFFIE va avea, incepand cu anul acesta, trei noi categorii: “Pharmaceuticals”, “David vs. Goliath” si “Renaissance”.“David vs. Goliath”, o categorie noua si la nivel international, va premia brandurile mici, existente deja pe piata, care au inregistrat performante remarcabile desi au concurat cu marci mari, stabile si foarte puternice pe piata sau au adus provocari liderilor categoriilor din care fac parte.

Campaniile care au reusit sa resusciteze un brand mai “batran” sau aflat in declin si campaniile care au ajutat un brand sa atraga noi audiente si sa redevina relevant pentru categoria lui sau pentru piata vor fi premiate in cadrul competitiei “Renaissance”.O alta noutate a EFFIE Awards 2007 este impartirea categoriei “Food products” in doua categorii distincte: “Food products I” (de ex.: carne, lapte si produse lactate, mancare pentru animale) si “Food products II” (de ex.: snacks-uri, dulciuri).

“Mi se pare salutara introducerea categoriei Renaissance, absolut necesara intr-o piata diversa, noua si mobila ca piata romaneasca. Chiar daca in acest an nu va fi o categorie supra-solicitata, ea desigur va fi un bloc-start pentru re-inventarea Madonnei in anii ce vor veni”, considera Marina Zara, Marketing Director McDonald's Romania, Moldova si membru al juriului EFFIE 2007.

Ea se asteapta, de altfel, ca editia de anul acesta sa fie “mai coerenta”, “mai desteapta” si “mai simpatica”. Inscrierile la EFFIE Awards 2007, lansate la sfarsitul lunii ianuarie, pot fi facute pana la 9 martie 2007, la compania organizatoare – Millenium Communications. Jurizarea campaniilor inscrise in concurs se va face in doua etape, in data de 27, respectiv, 28 martie 2007. Castigatorii vor fi anuntati in cadrul galei de premiere, care va avea loc in data de 29 martie.

Festivalul EFFIE este organizat în Romania de International Advertising Association (IAA) si Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR), editia din 2007 fiind organizata si impreuna cu Millenium Communications. American Marketing Association New York detine licenta pentru desfasurarea acestui festival in Romania, iar modul de desfasurare a concursului urmeaza pas cu pas procedurile de operare internationale ale EFFIE.