Nu se spune vadit, dar se poate intelege printre rinduri. Campania desfasurata in aceasta perioada de cotidianul „Libertatea“ are pe linga o componenta de informare si una cu substrat: combate campania desfasurata de „Jurnalul National“ prin care cititorii pot cistiga zilnic o masina Logan: „Gata cu premiile in tricouri, sepcute, ziare, cafetiere si masini care nu se dau niciodata. Au inceput concursurile adevarate“, anunta de ceva vreme, in minutele de publicitate de la principalele posturi de radio, o voce baritonala care povesteste mai apoi de premiile puse in joc in perioada desfasurarii campaniei „Superloteria Libertatea“.

Dupa ce au trintit pe rind preturile la cele doua publicatii de sport „Gazeta Sporturilor“ si „Pro Sport“, grupurile de presa Intact si Ringier si-au mai gasit un motiv de disputa: campaniile cu premii promovate de „Jurnalului National“ si „Libertatea“.

Nu se spune vadit, dar se poate intelege printre rinduri. Campania desfasurata in aceasta perioada de cotidianul „Libertatea“ are, pe linga o componenta de informare, si una cu substrat: combate campania desfasurata de „Jurnalul National“ prin care cititorii pot cistiga zilnic o masina Logan: „Gata cu premiile in tricouri, sepcute, ziare, cafetiere si masini care nu se dau niciodata. Au inceput concursurile adevarate“, anunta de ceva vreme, in minutele de publicitate de la principalele posturi de radio, o voce baritonala care povesteste mai apoi de premiile puse in joc in perioada desfasurarii campaniei „Superloteria Libertatea“. „Nu este o campanie impotriva «Jurnalului National». Este o campanie pro «Libertatea», in contextul in care in piata sint vehiculate premii care submineaza increderea cititorilor. Noi nu am cheltuit bani pentru a scoate in evidenta ca «Jurnalul» nu isi respecta promisiunile, ci ca noi („Libertatea“-n.red.) chiar dam premiile promise“, ne-a spus Razvan Corneteanu, director executiv in cadrul Ringier Romania, companie care editeaza „Libertatea“.

Reclame semi-negative

Potrivit acestuia, campania are si menirea de a readuce increderea cititorilor in posibilitatea de cistig. „Superloteria Libertatea“ a inceput pe 15 aprilie si se va incheia pe 12 iunie, promovarea concursului desfasurindu-se atit prin spoturi radio, cit si tv. Reclamele subtil adresate impotriva principalului competitor sint practici intilnite pe piata de publicitate din toata lumea. Potrivit lui Bogdan Prajisteanu, director executiv in cadrul agentiei Media Insight, campaniile orientate impotriva concurentului se justifica numai atunci cind este vorba despre o competitie foarte mare, iar in lupta sint numai doi jucatori. De asemenea, reclama trebuie sa tina cont de anumite limite si sa mentina un echilibru. Referindu-se la spotul celor de la Ringier, Prajisteanu considera ca „nu este fezabil pentru piata cotidianelor“, explicind ca in aceasta lume exista mai mult de doi competitori.

Ringier si Intact se cearta de la masini

Suspiciunile celor de la Ringier au venit in contextul in care, in cadrul campaniei „Ia-ti Logan de la Jurnalul“ desfasurata in toamna anului trecut, cotidianul a acordat 16 masini Logan, dintre cele 60 de autoturisme care au fost puse la bataie.

De asemenea, conducerea Ringier pune sub semnul indoielii faptul ca „Jurnalul“ nu reporteaza premiile care nu si-au gasit cistigatorii. „La inceput s-au promis de asemenea «sute de mii de alte premii». In traducere ar insemna cel putin doua sute de mii. In lista publicata la sfirsitul concursului de „Jurnalul National“ am aflat cu totii ca numarul total de cistigatori ai concursului «Ia-ti Logan de Jurnalul National» este de 75.166. Nici macar 100.000 de cistigatori“, mai spun reprezentantii Ringier. Conducerea „Jurnalului“ sustine insa ca in cazul unor premii in produse, nu se pot face reporturi. „La campaniile mai mici dreptul de revendicare al premiilor se poate mentine pe toata perioada campaniei, dar la campaniile in care este vorba despre obiecte cum poti sa reportezi? Ce sa faci? Sa dai cinci masini unei singure persoane? Este foarte dificil“, ne-a explicat Lucian Ionita, director de marketing si distributie in cadrul „Jurnalului National“. In cea de-a doua campanie a „Jurnalului National“, „Ia-ti Logan de la Jurnalul se intoarce“, care se va termina la finele acestei luni, ziarul a pus la bataie alte 60 de autoturisme Logan, fiind distribuite pina acum 14 masini.

Batalie mai veche

Disputa pe marginea campaniei „Jurnalului National“ s-a lasat si cu sesizari la Consiliul national al Autiovizualului, unde cei de la Ringier au ridicat problema unui posibil caz de publicitate falsa. „Povestea spoturilor «Libertatii» este de fapt continuarea unui atac pe care Ringier il tot face pe la fel de fel de organisme ce reglementeaza media. (Noi, prin inovatiile continue, atit in editorial cit si la nivelul promotiilor, vrem sa oferim cititorilor lucruri cu adevarat vii, iar patronilor nostri, recuperarea investitiei. Luati rezultatele noastre in ultimul an, cresterea de tiraj, de audienta, noul profil al cititorului de «Jurnalul“, comparati-le cu cele ale produselor Ringier si-o sa intelegeti reactia lor“, sustine Mihai Craiu, directorul general al „Jurnalului National“. In locul CNA a raspuns Consiliul Roman pentru Publicitate (RAC), potrivit caruia, campania „Jurnalului National“ „nu incalca prevederile Codului de Practica in Publicitate elaborate de RAC“.