„Cea mai importanta parte a festivalului este intalnirea dintre membrii comunitatii de creativi. Ei pot, astfel, sa intre in contact cu oameni internationali, sa participe la seminarii, sa discute despre lucrarile proprii. Aceste aspecte sunt mult mai importante decat castigarea unui premiu” declara Frank Bodin, Chairman and CEO Euro RSCG Group Switzerland si presedintele juriului de anul acesta. In aceeasi idee, Robin de Lestrade, Creative Director Young&Rubicam France, afirma ca „este o experienta foarte placuta sa fim impreuna, sa impartasim aceeasi profesie si sa avem o viziune comuna despre ceea ce se intampla in alte tari, sa ridicam nivelul creativitatii, sa cream o emulatie europeana intre oamenii de publicitate si cele mai noi tendinte.”

Joe de Souza, Creative Director Wieden+Kennedy Amsterdam, subliniaza importanta festivalului pentru o intreaga industrie “Pentru mine, un festival nu inseamna doar premii. Festivalurile sunt bune pentru creativi pentru ca au sansa sa discute si sa vada diferite lucrari. Intr-un festival de print, pentru mine e foarte interesant sa vad schimbarile din publicitate. Este o oportunitate sa vezi lucrari din diferite tari, sa intalnesti oameni, sa pui intrebari.”

Membrii juriului au raspuns la intrebarile publicului in cadrul seminariilor oferite de HP. Ami Hasan, Chairman si Chief Creative Officer hasan&partners, Finlanda, a subliniat faptul ca oamenii de publicitate nu mai au de facut doar reclame in prezent, ci trebuie sa rezolve probleme si sa comunice, prin orice mijloace. In aceeasi idee, Amir Kassaei, Chief Creative Officer si Associate Partner DDB Group, Germany, a explicat ca, in prezent, creativii trebuie sa se dezvolte din simpli creativi in consultanti creativi de management, aceasta fiind cea de-a patra dimensiune a publicitatii.
La randul sau, presedintele juriului AdPrint de anul acesta, Frank Bodin, Chairman si CEO Euro RSCG Group Elvetia, a evidentiat si el provocarile comunicarii din prezent, potrivit unui comunicat al festivalului.

Citeste si:

“Astazi, trecem de la dictatura media la democratia media – publicitate la cerere. De aceea, standardele de calitate sunt din ce in ce mai importante”, a spus Bodin. Bodin a aratat ca va fi nevoie din ce in ce mai mult de munca in echipa si de gandire multifunctionala. De aceea ideea brandului va fi compusa din mai multe “idei”: ideea de business, ideea de marketing, ideea de design, ideea comunitara, ideea media, ideea publicitara.

„Cred ca multi creativi tineri ar dori sa vina aici si sa participe la evenimentele festivalului, pentru ca este unul foarte important” considera Amir Kassaei. Alaturi de seminarii, expozitia AdPrint atrage an de an sute de vizitatori. Anul acesta 328 de lucrari realizate de 101 echipe de creatie din 13 tari europene au fost expuse in cadrul „Impression Hall”, la Hotelul Aro din Brasov. Dintre acestea, 10 echipe din Romania au fost nominalizate sau castigatoare pentru ingerii AdPrint – un bilant imbucurator pentru advertisingul romanesc. „Din perspectiva unui festival de advertising, este destul de dur – executiile locale concureaza cu cele internationale. Stim cu totii ca bugetele sunt diferite. Brand-urile ar putea fi mai faimoase. Daca o executie locala prinde short-listul, e bine. Este o reusita in sine, pentru ca ea concureaza cu Nike sau Wonderbra” apreciaza Ami Hasan.

„Imi exprimam speranta ca anul acesta sa ramana mai multi ingeri in tara si vad ca asa a fost” a declarat Andrei Bortun, presedintele festivalului AdPrint. „Editia de anul acesta ii obliga si ne obliga sa tinem standardele ridicate pentru toti indicatorii festivalului: juriu, seminarii, petreceri, expozitie. In acest demers avem alaturi parteneri de incredere carora vrem sa le multumim pentru suportul acordat”, conchide Bortun.