Comisia Europeana si-a reinnoit eforturile de a elibera cat mai multe frecvente radio folosite de operatorii media, de telefonie mobila si de companiile specializate in servicii de navigare tip GPS.
Intr-o noua strategie privind utilizarea frecventelor radio, Comisia Europeana a declarat ca doreste ca frecventele care nu sunt necesare operatorilor de telefonie mobila sau cele eliberate prin trecerea la transmisiile de tip digital sa fie disponibile pentru alte tipuri de activitati. Organul executiv al Uniunii intentioneza sa discute cu statele membre, majoritatea acestora reglementandu-si distributia frecventelor radio catre diferite tipuri de activitati, in ceea ce priveste modalitatile prin care procesul de selectia ar deveni mai putin restrictiv. "Europa trebuie sa exploateze la maxim potentialul de utilizare ale anumitor frecvente de catre noile produse si servicii wireless, contribuind astfel la dezvoltarea pietei", a declarat comisarul european pentru societatea informationala si media, Viviane Reding, intr-un comunicat.

"Cautam sa oferim noi oportunitati pentru industrii de a-si desfasura activitatea intr-un mediu cat mai putin restrictiv, care intaresc mediul concurential si extind gama de produse disponibile pentru clienti. insa acest proces este unul gradual si nu se va finaliza foarte repede", a adaugat aceasta. Printre utilizatorii de frecvente radio se numara sistemele de navigare pentru avioane si vapoare, sateliti si industria de aparare, precum si operatorii de telefonie mobila si operatorii media. Potrivit estimarilor Comisiei industria care utilizeaza spectrul de frecvente radio a castigat intre 240 si 260 miliarde euro in 2006, informeaza NewsIn.

Comisia este de parere ca introducerea unei strategii bazate pe semnalele primite de la piete in ceea ce priveste alocarea frecventelor radio ar putea duce la castiguri de 8-9 miliarde de euro, neprecizand insa daca aceste castiguri vor proveni de pe urma profiturilor sau veniturilor. Comisia a mai militat in trecut pentru crearea unei "piete unice" a frecventelor radio, care ar armoniza regimul de alocare in cadrul celor 27 de state membre ale UE. Momentan aceasta responsabilitate apartine ministerelor nationale sau a organelor specializate de reglementare, precum Ofcom din Marea Britanie.

Comisia va propune pana in luna iulie masuri suplimentare pentru a tine pasul cu schimbarile ce caracterizeaza industria telecomunicatiilor, marea dezbatere fiind despre modalitatile de administrare a acestor frecvente, mai ales atunci cand este vorba de tehnologii transfrontaliere. in mod separat, Comisia a decis armonizarea utilizarii frecventelor radio pentru serviciile avansate prin satelit, precum transmisiile tv prin telefon, reiese dintr-un comunicat emis pe site-ul Comisiei.

Analistii au fost surprinsi de decizia Comisiei, care a ales drept standard pentru televiziunea mobila formatul DVB-S, depasind tehnologiile rivale precum DVB-H, DMB sau MediaFlo. Alcatel-Lucent, principalul promotor al telhnologiei DVB-S, s-a declarat multumit de alegerea Comisiei, reglementarile si autorizatiilor urmand a fi eliberate pana la sfarsitul anului 2008, permitandu-le astfel consumatorilor sa beneficieze de acelasi standard pe intreg teritoriul european.

"Decizia Comisiei Europene este foarte importanta pentru succesul televiziunii mobile in Europa", a declarar presedintele diviziei de televiziune mobila a Alcatel-Lucent, Olivier Coste. Sistemul DVB-S, cunoscut si ca DVB-SH, combina sistemele de transmisie prin satelit, receptoare radio locale precum si telefonie mobila de a treia generatie pentru a acoperi intreaga gama a serviciilor de transmisii si internet.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri