In data de 11 ianuarie debuta la TVR 2 primul program din Romania prin care oamenii cu idei de afaceri aveau posibilitatea sa intalneasca investitori seriosi si cu experienta. Initial trei, iar mai tarziu cinci oameni de afaceri din Top 300 al celor mai bogati romani in 2006, au acceptat sa participe la emisiunea TVR 2 pentru a demonstra ca sunt dispusi sa faca afaceri cu acei concurenti care se dovedesc a fi parteneri seriosi.

Dragos Anastasiu, Sorin Posa, Marius Ghenea, Carmen Daniela Sandulescu si Cristina Batlan, ale caror averi insumate depasesc 90 de milioane de dolari (sursa: Top 300), au demonstrat ca Arena Leilor este o emisiune in care se fac afaceri reale. Dovada este chiar lista candidatilor de pana acum care au participat la program, au negociat ideile si au obtinut nu doar finantari importante, ci si parteneri seriosi.

Astfel, primul concurent care a spart gheata a fost Sergiu Melinte, un iesean care a propus Leilor planul unei afaceri de confectionare a usilor de interior. si a negociat atat de bine, incat a obtinut exact suma ceruta, adica 50.000 de euro de la Marius Ghenea, in schimbul unui procent de 70% din afacere, informeaza un comunicat al TVR.

In cea de-a doua saptamana, Lucian Dramba, tot din Iasi, a venit in Arena pentru a le propune leilor planul de afaceri al unei tabere pentru copii, in care acestia sa invete sa se relationeze cu animalele intr-un mediu ecologic, sa fie educati in spiritul apropierii de natura. A obtinut un parteneriat cu Dragos Anastasiu, care a investit 70.000 de euro in schimbul procentului de 80% din afacere.

O noua editie a adus un nou castigator, Gabriel Totu care, la 21 de ani, l-a convins pe Sorin Posa sa investeasca 25.000 de euro in extinderii firmei sale, o agentie de modelling. De altfel, Gabriel este primul concurent care a si pus in aplicare cele negociate in Arena, deoarece cu banii incasati a organizat deja o prezentare de moda la Timisoara.

Octavian Tomut a fost cel de-al treilea iesean care a obtinut finantare pentru afacerea lui de compactare a rumegusului si a deseurilor lemnoase. El a sustinut ca acestea pot fi folosite cu succes pentri incalzirea locuintelor si pentru hrana animalelor si pentru demararea afacerii el a solicitat 40.000 de euro. in urma negocierii, concurentul l-a convins pe Sorin Posa sa investeasca, pentru inceput, doar 25.000 euro, suma finala urmand a fi mai mare, pentru un procent de 60%.

Editia din 8 februarie a marcat doua premiere: in Arena au fost prezenti cinci Lei, in loc de trei, iar spre deosebire de emisiunile anterioare, cand un candidat convingea un singur investitor, de data aceasta, lucrurile au stat cu totul diferit. Patru Lei din cinci au ales sa investeasca in aceeasi afacere, in procente egale. Ana Maria Plugaru din Bucuresti a obtinut 20.000 de euro cu care va fonda o firma specializata in managementul conflictelor. in afacere au investit: Dragos Anastasiu, Marius Ghenea, Carmen Sandulescu si Cristina Batlan, fiecare cate 5.000 de euro, in schimbul a 15% din business.

Suma record obtinuta in aceste prime editii a fost negociata in 15 februarie de un student de 22 de ani, ajutat de tatal sau. Cu toate ca Marian activeaza in domeniul IT, el a venit cu propunerea de a infiinta o ferma de vaci, oferind Leilor nu numai procente din afacere, dar si cate un taur, anual. Marius Ghenea a investit in afacere suma de 94.000 de euro, in schimbul unui procent de 51%.

Ultima editie din luna februarie l-a avut castigator pe Anghel Daniel, un bucurestean decis sa se ocupe de protejarea mediului prin reciclarea uleiului industrial la sediul clientului. Pentru aceasta afacere, concurentul a reusit sa negocieze cu Carmen Sandulescu suma de 60.000 de euro, in schimbul procentului de 60%. In 1 martie, Arena Leilor vine cu o noua premiera deoarece concurentul care a castigat finantarea a primit un cadou neasteptat, o suma aproape dubla fata de cat a cerut initial.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri