“Un premiu EFFIE pentru agentia cu care lucrezi este semnul recunoasterii valorii si eficientei muncii lor. Un element motivational atat pentru agentie cat si pentru client. Iar daca se intampla ca premiul luat sa fie pentru un proiect comun agentie-client, atunci e ca la finalul unei curse de Formula 1: se deschid sampanii, oamenii se bucura si se fac o echipa si nu doua tabere. Un premiu Effie obtinut de catre o agentie cu care nu ai lucrat este un bilet de intrare si un zero in plus la nota de plata”, considera Alexandra Gatej, Chairman Unilever SCE, membru al juriului EFFIE 2007.

Ea precizeaza ca un singur EFFIE este “un element de CV, nu de pedigree”.
“Daca ai de-a face cu agentii care castiga EFFIE an de an, inseamna ca acea echipa livreaza performanta constant si asta intereseaza pe orice client”, arata aceasta.Si Marina Zara, Marketing Manager McDonald's si membru al juriului EFFIE 2007, considera ca un EFFIE face ca “blazonul” unei agentii de creatie, media sau full service sa fie “mai stralucitor si mai sanatos”.

“Un client cauta eficienta de marketing in primul rand, iar comunicarea creativa este modul de transpunere a unei idei de marketing in vanzari recurente si profit. Este un job complex, care cere o simbioza perfecta intre client si agentie. Cu cat clientii sunt mai avizati asupra importantei intrinsece a premiului EFFIE pentru o agentie, cu atat ponderea unui asemenea premiu in portofoliul agentiei va fi mai mare”, arata Marina Zara.

Astfel, chiar daca nu este intotdeauna un factor decisiv in alegerea agentiilor castigatoare in cadrul pitch-urilor, un premiu EFFIE poate fi o recomandare sau un pas inainte la start pentru agentia medaliata.

“Imi este greu sa spun cat de mult conteaza acest lucru, sa-l cuantific. In orice caz, este clar ca atunci cand o agentie isi etaleaza premiile are un punct in plus in evaluarea ofertei. Spun asta nu numai prin prisma premiului respectiv ci si prin faptul ca un EFFIE spune foarte multe despre intelegerea business-ului tau de catre agentie”, spune Eduard Croitoru, advertising director Dacia si membru al juriului EFFIE 2007.

Majoritatea membrilor juriului sunt de parere ca EFFIE reprezinta o confirmare a unei bune relatii dintre agentie si client si, in plus, a creativitatii celui din urma.“Effie este un premiu pentru creativitatea clientilor”, spune Daniel Gavrila, consultant independent si membru al juriului EFFIE 2007.

“Pentru ca EFFIE incununeaza strategiile meritorii de marketing, iar aici clientii au cea mai importanta parte: ei aleg drumul. Si chiar daca nu vine de la ei IDEEA drumului, ei sunt cei care si-l asuma in interiorul organizatiei lor. Iar datorita sistemului de jurizare, care da o pondere mai mare strategiei decat executiei, EFFIE e mai in masura sa desfaca acest cuplu si sa premieze chiar si o strategie dezamagita de executie”, explica el.

Citeste si:

Daniela Knecht, deputy managing director client service & business development BV McCann Erickson si membru al juriului EFFIE 2007, subliniaza meritele clientilor in obtinerea unei distinctii in cadrul festivalului: “Sa nu uitam ca nu numai agentia castiga, ci si clientul – este vorba, pana la urma, de un parteneriat. Si fara briefuri bune si fara un client care sa inteleaga importanta combinarii tuturor elementelor din mixul de marketing, nicio reclama nu poate depasi barierele”.

La randul sau, Mihai Ghyka, director general InBev si membru al juriului EFFIE 2007, spune ca, dincolo de branduri, EFFIE recunoaste si un parteneriat agentie-client care reusesc impreuna sa obtina rezultate exceptionale. El explica, astfel, obiceiul de a invita impreuna pe scena EFFIE, la ridicarea premiilor, clientul si agentia.

“Un astfel de premiu este rezultatul unui parteneriat intre client si agentie si o recunoastere a excelentei acestui parteneriat”, spune Manuela Necula, Head of Country Ogilvy Group Romania si membru al juriului EFFIE 2007. “Publicitatea, chiar daca e o disciplina la limita dintre arta si stiinta, are ca scop final obiective foarte concrete, iar constructia corecta a brandurilor aduce beneficii cuantificabile fiecarei companii ce le detine. Satisfactiile si beneficiile sunt mari, atat pentru client cat si pentru agentie”, continua aceasta.

Premiile EFFIE au fost acordate pentru prima data in Statele Unite ale Americii, in 1968, de New York American Marketing Association, drept recunoastere pentru cele mai eficiente campanii de publicitate ale anului. Prima editie EFFIE din Romania a festivalului a avut loc in anul 2004.In contextul recentei integrari a Romaniei in Uniunea Europeana, un astfel de premiu cu renume international ar putea ajuta agentiile si birourile locale sa faca fata concurentei internationale.

“Momentan, in Romania, vom avea de-a face cu din ce in ce mai multe nume internationale, care vor intra pe terenul de joc. Pentru ca EFFIE este un instrument in mai multe tari, acesti nou intrati pe piata vor cauta agentii recunoscute la nivel international. Nu vor conta numai asocierile cu diverse retele, ci si capabilitatile locale”, arata Daniela Knecht, BV McCann Erickson.

Anul acesta, inscrierile in competitia EFFIE se pot face pana la data de 9 martie 2007, la compania organizatoare - Millenium Communications.Campaniile trebuie sa fi rulat in anul 2006, pe cel putin un suport media, sa aiba obiective clare si sa prezinte dovada indeplinirii sau depasirii acestora. Ele trebuie sa combine in mod reusit toate disciplinele unui program de marketing si sa demonstreze parteneriatul dintre agentie si client in construirea unei marci.

Jurizarea campaniilor inscrise in concurs se va face in doua runde, in data de 27, respectiv, 28 martie 2007. Castigatorii vor fi anuntati in cadrul galei de premiere, care va avea loc in data de 29 martie.