Meciurile din preliminariile EURO 2008 disputate aseara si transmise in direct pe TVR 1 si TVR 2 au adus postul national in ipostaza de lider de audienta de necontestat.

Aproape 3.500.000 de telespectatori au asistat la reusita „tricolorilor” in fata nationalei luxemburgheze, intre care 1.741.000 numai in mediul urban. TVR 1 a inregistrat pe durata meciului o cota de piata de 51,3% la nivel national, 47,1% la nivel urban si 47,5% pe comercial, in timp ce ratingul a fost de 17,7% pe la nivel national, 16,3% in mediul urban, respectiv 12,8% pe comercial. Minutul de aur s-a inregistrat la ora 20.22, cand 4.568.000 de romani s-au uitat la TVR 1, cifra tradusa intr-un share de 56,7% si un rating de 23,4% la nivelul intregii tari.

Emisiunea care a precedat partida de fotbal Romania – Luxembrug, Minutul 0, moderata de Vlad Enachescu si Ovidiu Ioanitoaia, a atras si ea atentia microbistilor, devansand celelalte posturi de televiziune cu un share de 20,1% si un rating de 3,8% la nivel national, respectiv 17,3% cota de piata si 3,9% rating la nivel urban. Repriza a III-a, emisiunea de analiza si comentarii sportive la care ne-am reintalnit cu Vlad Enachescu si Ovidiu Ioanitoaia a surclasat de departe emisiunile posturilor concurente, fiind urmarita de peste 2.000.000 de telespectatori, echivaland cu o cota de piata de 25% si un rating de 10,6% la nivelul tarii, respectiv un share de 21% si un rating de 8,6% in mediul urban.

Citeste si:

Si TVR 2 a fost lider de audienta cu partida Slovenia - Olanda din preliminariile Campionatului European de Fotbal, transmisia fiind urmarita de aproximativ un milion de telespectatori la nivel national, reprezentand un rating mediu de 5,1% si o cota medie de piata de 14,2%. Comparativ cu celelalte posturi tv, TVR 2 a fost lider de piata in ultimele 20 de minute din prima repriza si aproape pe intreaga durata a celei de-a doua reprize.

Cel mai mare numar de telespectatori la nivel national a fost inregistrat la ora 22.16 cand meciul era urmarit de 1.437.000 telespectatori, reprezentand un rating de 7,4% si o cota de piata de 17,1%.