News Outdoor Romania, a doua companie de publicitate stradala din tara, a anuntat pentru anul 2006 afaceri de 6 milioane de euro, cifra cu 50% mai mare fata de 2005. “Daca ma intrebati pe mine, aceasta nu este o crestere mare, poate doar pentru piata romaneasca, dar preturile aici sunt destul de joase comparativ cu alte tari unde nivelul de viata este mai putin dezvoltat”, a mai spus directorul general al companiei in cadrul unei conferintei de presa. Pentru anul acesta, News Outdoor estimeaza o crestere cel putin la fel de mare ca cea de anul trecut.

Cu o cota de piata de 19% din piata autohtona de outdoor (OOH), compania a facut in ultimii trei ani investitii de aproximativ 2 milioane de euro, bani investiti in modernizarea structurilor si in constructii moderne, dar si pentru imbunatatirea client service-ului. News Outdoor Romania este singura care a adus pe piata roamneasca structurile de tip pillar (stalpi publicitari), care de altfel sunt produse de top ale companiei si ocupa o pondere de 30% din investitia totala pentru urmatorul an, investitie care se ridica la 2 milioane euro.

In ceea ce priveste piata de OOH din Romania, Dierk Zeigert a declarat ca aceasta este in continua dezvoltare si ca vor exista cu siguranta extinderi ale activitatii si in alte zone. “Dezvoltarea retelei nationale de drumuri va permite si publicitatii stradale sa se extinda. In unele orase depindem de licitatii, in altele venim cu oferte, piata este oricum in continua dezvoltare”. In ceea ce priveste extinderea grupului pe alte piete, Dierk Zeigert a declarat pentru Wall-Street ca exista astfel de planuri la nivel international si ca deciziile vor fi luate la nivel de grup si comunicate ulterior companiilor nationale.

Zeigert a recunoscut ca in anii sai de activitate in Romania, nu s-au atins inca standardele dorite, dar ca alaturi de colegi care vin din companii concurente, intentioneaza sa infiinteze, pe langa International Advertising Association (IAA), si o a doua asociatie profesionala dedicata outdoor-ului.

Citeste si:

Numarul de angajati ai companiei News Outdoor Romania a crescut de la 60 in 2004 la 75 in 2006, iar pentru urmatoarele luni este planificata o crestere a personalului la 110 de angajati. Compania are la ora actuala aproximativ 4.000 de fete publicitare pe intreg teritoriul tarii si noua birouri reginale, in afara de cel din Bucuresti.

Piata de publicitate outdoor va depasi pragul de 41 mil. euro, anul acestaPe piata autohtona de OOH, principalul jucator este Euromedia, companie care, alaturi de Beta Cons, face parte din grupul austriac Epamedia, cu sediul central la Viena. Euromedia a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri de 15 milioane euro, cifra care o mentine ca lider al companiilor specializate cu publicitatea stradala.

News Outdoor Romania, infiintata in anul 2000, face parte din News Outdoor Group, detinuta de compania News Corporation Ltd. a miliardarului american Rupert Murdoch. in Romania, News Outdoor detine a doua pozitie pe piata de publicitate stradala, dupa Euromedia. News Outdoor Romania dispune, in prezent, de 4.000 de fete publicitare si de noua birouri regionale pe intreg teritoriul tarii.

News Corp a avut venituri totale de aproximativ 27 de miliarde de dolari, la 31 decembrie 2006. News Corp este o companie cu operatiuni diversificate in opt segmente ale industriei de divertisment: divertisment filmat; televiziune; programare de retele de cablu; televiziune prin satelit, reviste si inserturi, ziare, edituri, etc. News Corp isi desfasoara activitatea in principal in statele Unite, Europa Continentala, Marea Britanie, Australia, Asia si in tarile din bazinul Oceanului Pacific.