Compania ASSA ABLOY si Graffiti BBDO lanseaza o campanie curajoasa pentru brandul Yale care se difuzeaza incepand cu luna aprilie timp de doua luni pe segmentul de presa scrisa. Campania include si doua serii de metode inovative de promovare.

Adresandu-se unui public indeosebi masculin preocupat atat de familie cat si de intretinerea casei, dornic sa-si puna indemanarea in practica si pentru care calitatea are o pondere importanta, campania “Profesionistii” isi doreste sa creeze o legatura speciala intre marca si consumatori. “Este publicul tinta cu care Yale, incuietoarea favorita a lumii, si-a propus sa poarte o discutie despre ceea ce inseamna a fi mester in yale”, spune Adrian Docea, strategic planner.

“Diferenta dintre yale si Yale? 140 ani de cercetare si o majuscula. Conceptul acestei campanii s-a nascut din raspunsul creatiei la intrebarea: cum ii faci pe oameni sa inteleaga ca o Yala nu e acelasi lucru cu o yala si in acelasi timp sa convingi dintr-un foc consumatorul ca Yale este intr-adevar incuietoarea favorita a lumii, cea mai folosita si recunoscuta marca in domeniul solutiilor de securitate din intreaga lume” continua Adrian Docea.

Cele doua printuri aduc in fata adevarata valoare din care Yale isi extrage pozitionarea de “incuietoarea favorita a lumii”. “Aceasta valoare este exact componenta umana a companiei. Oamenii care stiu exact cu ce se mananca, se desface si se creeaza o incuietoare. Ei sunt adevaratii profesionisti si de aceea am simtit nevoia sa ii avem actori principali in ad-uri” explica Dan Stanescu, Copywriter.

Citeste si:

Executia intitulata “Departament” aduce in fata un departament fictiv de testare si cercetare format din “spargatorii” de profesie. Cel de-al doilea print denumit “Hire” mizeaza pe aceeasi componenta de inedit si prezinta un anunt de angajare de tester cu acelasi profil de “meserias” in ale incuietorilor.

A existat si o a treia varianta “Ghidul” care a fost executia “oaie neagra” a campaniei fiind cenzurata chiar de agentie. “Printul prezenta un ghid efectiv de spargere a incuietorilor si a fost considerat o metoda prea dura de promovare, o metoda care, dupa parerile avocatilor, ar fi putut atrage consecinte penale”, a precizat Dan Stanescu, copywriter.

Campania a inceput in forta si va continua in acelasi mod prin componente de guerrilla care vizeaza consumatorul final chiar la el acasa, una pentru incuietori si cea de-a doua executie pentru clantele Yale.
Echipa care a contribuit la dezvoltarea campaniei a fost formata din Ema Prisca, creative director, Dan Stanescu – copywriter, Cosmin Simionescu – art director, Adrian Docea – strategic planner, Anca Iulia Calin - account director, Vitalie Brega – producator, iar din partea ASSA ABLOY Romania, cei care au participat au fost Iulian Tomescu, managing director si Gabriela Teodorescu, director marketing.