[update] 12:25 Aceasta stire a starnit o serie de temeri in randul jurnalistilor din redactia publicatiei Wall Street Journal intrucat Murdoch este recunoscut pentru interventiile sale in procesul editorial. Astfel, incheierea unui 'deal' ar putea fi foarte controversata, Wall Street Journal fiind recunoscut ca o sursa independenta de furnizare a informatiilor.

Oficialii Dow Jones au confirmat aseara ca imperiul condus de Rupert Murdoch, care mai include publicatia The New York Post, postul de televiziune Fox TV si site-ul de networking social MySpace a inaintat o oferta de 60 de dolari pentru o actiune Dow Jones, cu 65% peste pretul de inchidere de luni.

“Consiliul de Administratie si membrii familiei Bancroft, care detin controlul asupra companiei, evalueaza in prezent oferta. Nu exista niciun fel de certitudine ca aceasta analiza va duce la o tranzactie finala”, au spus reprezentantii Dow Jones intr-o scurta declaratie oficiala.

Actiunile Dow Jones au urcat marti dimineatza cu peste 50% pana la 57,88 de dolari dupa anuntarea ofertei.

Citeste si:

“Oferta inaintata este atat de tentanta incat reprezentantii familiei Bancroft nu o pot ignora”, a comentat Edward Atorino, analist in cadrul The Benchmark Co., o firma de cercetare independenta.

Preluarea Wall Street Journal, al doilea ziar din Statele Unite din punctul de vedere al tirajului va usura planurile miliardarului Murdoch de a lansa o televiziune de business spre finalul anului.

Murdoch, in varsta de 74 de ani, are o avere estimata la peste 6,7 miliarde de dolari.

Cititi astazi pe Wall-Street mai multe amanunte despre rezultatele ofertei celor de la News. Corp.