In premiera, cateva rezultate relevante care s-au desprins in urma procesului de evaluare: la criteriul „calitate” cea mai inalta apreciere o intruneste Nokia, in timp ce, la criteriul „incredere” cel mai bine se pozitioneaza compania de publicitate Leo Burnett & Target. La exact un an de la lansarea pe piata din Romania, Vodafone primeste o inalta recunoastere la criteriul „diferentiere pe piata”, in timp ce Mc Donalds este favorit la criteriul „reputatie si prestigiu”. In randul brandurilor romanesti, Mobexpert a intrunit cele mai multe voturi din partea Consiliului, in industria in care opereaza, in timp ce Ikea, competitorul sau, abia intrat pe piata romaneasca, se regaseste deja pe lista brandurilor eligibile pentru a primi statutul de Business Superbrands in Romania.

Din perspectiva numarului de voturi primite la toate cele 4 criterii, Orange Romania si compania de publicitate Leo Burnett & Target sunt brandurile cu cele mai bune scoruri, iar Ziarul Financiar a fost cel mai votat brand din presa romaneasca, anunta un comunicat al BDR Associates.

Demarat in luna martie a acestui an, procesul de analiza si validare a brandurilor s-a incheiat. Rezultatele documentarii de piata efectuate de Compania Nielsen, partenerul programului Business Superbrands pentru Romania, au fost supuse atentiei noului Consiliul Business Superbrands, constituit din 24 de membri reprezentativi ai mediului de afaceri din Romania, care a evaluat individual 2300 de branduri, romanesti si internationale, cuprinse in 46 de categorii, pe diverse domenii de activitate, conform metodologiei Superbrands.

Criteriile din acest an, specifice Business Superbrands, sunt: reputatie & prestigiu, calitate, incredere si diferentiere pe piata. In urma procesului de jurizare, rezultatele preliminare arata ca unul din trei branduri validate de catre Consiliul Business Superbrands este eligibil pentru a primi statutul de Business Superbrands pe piata din Romania.

Citeste si:

Organizatia internationala Superbrands a fost fondata in anul 1995 in Marea Britanie si detine birouri de reprezentanta in 73 de tari ale lumii. in prezent, organizatia Superbrands lucreaza cu peste 2400 de brand-uri din diferite sectoare de activitate din intreaga lume. Statutul Superbrand a devenit un punct de referinta pentru succesul unui brand, iar organizatia in sine este recunoascuta ca fiind o autoritatea globala in materie de brand.

Infiintata in 1995, BDR Associates a asigurat suport profesionist de comunicare strategica si relatii publice unui numar de mai bine de 400 de clienti, dintre care peste 100 reprezinta mari companii nationale si multinationale, institutii ale statului, organisme internationale, asociatii sau agentii neguvernamentale din Romania si Republica Moldova. Printre clientii majori ai agentiei se numara: Afton Chemical, ABN Amro, Alconex, British American Tobacco Romania, Chemonics International Inc, Cisco, Euromall, HP, Lena Constructii Romania, Monsanto, Pirelli, P&G, Agentia Nationala pentru Dezvoltarea Zonelor Miniere. In 2003 BDR Associates a semnat acordul de asociere exclusiva cu Hill & Knowlton, devenind astfel parte din reteaua internationala a uneia dintre primele trei companii de PR ale lumii.

Compania Nielsen este lider in lume pentru furnizarea de informatii de marketing, masurarea audientelor si oferirea de produse si servicii in media de business. Prin oferirea de idei si solutii customizate, inteligenta de marketing, de instrumente avansate de analiza si servicii integrate de marketing, Nielsen pune la dispozitia clientilor sai cea mai densa si variata imagine a consumatorilor si pietelor lor.
Brandurile ce intra sub umbrela grupului Compania Nielsen sunt: ACNielsen, Nielsen Media Research, Billboard, The Hollywood Reporter, Adweek. Compania cu capital privat are un numar de 42.000 angajati si este prezenta in peste 100 de tari, avand sedii centrale in Haarlem, Olanda si New York, USA.