Comisia Europeana, executivul Uniunii Europene, si-a exprimat ingrijorari serioase ca aceasta tranzactie ar conferi entitatii rezultate prea multa putere pe piata, dar Vivendi a indepartat aceste dubii, acceptand sa vanda o serie de cataloage muzicale. "Ne bucuram ca am primit acceptul pentru cumpararea BMG Music Publishing", a spus potrivit NewsIn, directorul general al Universal Music Group, Doug Morris.

Industria muzicala este remodelata in cadrul unei perioade de tranzitie generata de Internet. in ceea ce priveste domeniul muzicii inregistrate, grupul EMI slabit este pe cale de a fi vandut, iar la Bruxelles se discuta despre crearea unei companii cu capital mixt a Sony si BMG, care nu ar urma sa aiba legatura cu publicarea de muzica. Universal a castigat accesul la mii de drepturi de publicare detinute de BMG Music Publishing, inclusiv pentru artisi cum ar fi Coldplay, Christina Aguilera si Barry Manilow.

Companiile care publica muzica sunt din ce in ce mai dorite, deoarece sunt aparate de problemele de piraterie cu care se confrunta industria muzicala. in afara veniturilor obtinute prin vanzarea de CD-uri si "descarcari" (asa-numitele "downloads"), aceste companii castiga si din vanzarea de licente pentru prezentarea unor cantece in cadrul spectacolelor in direct sau pentru folosirea in filme si emisiuni televizate.

Comisia Europeana a spus ca este ingrijorata daca Universal ar avea "abilitatea si stimulentele necesare ca sa creasca preturile pentru drepturile online in ceea ce priveste repertoriul anglo-american", spune Reuters.

Citeste si:

Grupul de media si telecomunicatii Vivendi Universal a solicitat, la data de 3 noiembrie 2006, Comisiei Europene, aprobarea pentru achizitia companiei BMG Music Publishing, contra sumei de 1,63 miliarde de euro (2,08 miliarde de dolari), a anuntat un purtator de cuvant al grupului Universal Music, citat de Reuters.

Purtatorul de cuvant de la Universal Music, ramura a grupului Vivendi Universal, a declarat ca spera ca procesul de achizitie sa se desfasoare fara impedimente. "Speram ca acest proces se va derula fara dificultati, dat fiind faptul ca prin aceasta achizitie se creeaza o companie care devine lider de piata, dar care lasa loc pentru competitie", a spus reprezentantul Universal Music.

Purtatorul de cuvant al Universal Music a precizat ca aceste companii ocupa locurile trei, respectiv patru pe piata mondiala de muzica, insa, combinate, cele doua companii ar avea o cota de piata de 22%, putin mai mare decat cea a actualului lider de piata, compania EMI.