Andreea Hirica

Daca anul trecut Personalitatea Media a anului venea din Germania, iar acum doi ani a revenit londonezului Lachlan Murdoch, pentru rolul detinut in dezvoltarea News Corp., anul acesta distinctia se muta in Japonia, catre Tsuneo Watanabe, Chairman si Editor-in-Chief al grupului The Yomiuri Shimbun Holdings.

Pemiul acorda recunostinta unei personalitati proeminente a industriei media internationale si este inmanat lui Tsuneo Watanabe in semn de pretuire a stilului de conducere a companiei The Yomiuri Shimbun Holdings. Grupul media opereaza pe o paleta ce cuprinde ziar, revista, editura, televiziune, radio, film si productie video, agentii de turism, scoala de business si sport. Yomiuri Shimbun Holdings publica cel mai citit cotidian din Japonia, The Yomiuri Shimbun. Vechi de 133 de ani, cotidianul are cea mai ridicata audienta din lume.

„Din punct de vedere istoric, Cannes Lions a cautat inspre vest in ceea ce priveste acest premiu deosebit de important si prestigios. In acest an, insa, privim catre est. In recunoasterea lui Tsuneo Watanabe, noi onoram un lider care a contribuit la construirea uneia dintre marile organizatii media la nivel mondial, un lider care are incredibila responsabilitate a publicarii cotidianului de cea mai mare circulatie la nivel mondial. Un lider care nu s-a orientat doar catre presa scrisa, dar de asemenea catre televiziune, radio si o paleta de alte media si afaceri,” a declarat Terry Savage, Executive Chairman al Festivalului.

Citeste si:

Tsuneo Watanabe

Dupa ce a studiat filosofia la Universitatea din Tokyo, Tsuneo Watanabe (81) s-a alaturat grupului The Yomiuri Shimbun in 1950 devenind Analist Politic, din 1952 pana in 1968. Dupa trei ani ca Chief of the Washington Bureau, doi ani si jumatate Commentary and Analysis Editor si doi ani ca Associate Managing Editor and Political Editor, Watanabe a fost numit Deputy Managing Director in 1977 si consecvent Chairman of the Editorial Board in 1979. Continuand sa urce in ierarhie, in 1980 a devenit Managing Director si apoi Senior Executive Director in 1983 inainte de a prelua rolul de Editor-in-Chief in 1985. In 1987 a promovat in pozitia de Senior Vice President urmata de President, Editor-in-Chief al The Yomiuri Shimbun, in 1991. Watanabe a fost numit President and Editor-in-Chief al The Yomiuri Shimbun Holdings in 2002, inainte de a lua intr-un final postul de Chairman of the Board, Editor-in-Chief in 2004.

Despre The Yomiuri Shimbun Holdings

The Yomiuri Shimbun Holdings din Japonia este un trust media ce cuprinde emisiuni televizate, film, presa si sport. Urmand reorganizarii companiei din iulie 2002, grupul este alcatuit acum din cinci mari afaceri, dintre care trei sunt companii de presa: The Yomiuri Shimbun, cotidianul-stindard cu centrul in Tokio, a fost fondat in 1874 si are cea mai mare circulatie in lume, mobilizand remarcabilul numar de peste 10 milioane de cititori a editiilor de dimineata si aproape 4 milioane seara; The Yomiuri Shimbun, Osaka, care a inceput sa apara acum 55 de ani se concentreaza pe comunitatile locale, cu precadere din regiunile Osaka si Kyoto si accentueaza traditiile si cultura Japoniei; The Yomiuri Shimbun, Seibu, inaugurat in 1964, continua sa aiba circulatie mare in Kyushu si zonele vecine; Chuokoron Shinsha, Inc. este o casa de publicatii cu o istorie veche de 121 de ani si care serveste ca forum al dezbaterilor contemporane de varf ale natiunii; produce publicatii de inalta calitate incluzand carti si revistele lunare "Chuokoron" si "Fujin Koron" si sponsorizeaza o seama de premii literare menite sa promoveze si sa incurajeze literatura nationala. Nu in ultimul rand, grupul cuprinde The Yomiuri Giants, fondat in 1934, care este prima echipa profesionista de baseball a natiunii.

In cuprinsul celor cinci mari entitati de afaceri exista peste 170 de afaceri afiliate, incluzand retele radio, televiziune (reteaua NTV si CS Nippon Corporation), Yomiuri Land (parc de distractii), si Yomiuri Nippon Symphony Orchestra. Yomiuri Shimbun publica de asemenea The Daily Yomiuri, un cotidian in limba engleza cu un tiraj de peste 40.000 de exemplare.

A transmis Roxana Balan, Cannes Lions Romania.