In anul 2006, 21 de milioane de euro au fost alocate pentru cercetarea de piata din Romania, conform studiului realizat de Societatea Romana de Marketing si Cercetare a Opiniei Publice.

“Partea de online din cercetarea de piata este extrem de noua in Romania, dar este evident una dintre pietele cu dezvoltare rapida. Tendinta este dovedita si de faptul ca in 2006 s-a inregistrat o crestere de 5% a gradului de penetrare a Internetului, per total acesta fiind de 23 %”, a declarat Raluca Nicolae, Director de Marketing si Comunicare Ipsos Interactive Europe. Aceasta crestere semnificativa demonstreaza inca o data ca in curand Romania va ajunge la gradul corect de acces la Internet, ceea ce va permite implementarea de proiecte si pe piata autohtona, fara a mai intampina bariera reprezentativitatii oricarui tip de esantion, a adaugat Raluca Nicolae.

Pentru ca orice tip de studiu sa poata fi implementat, astfel incat sa fie reprezentativ pentru orice categorie de populatie, pe langa alcatuirea unei baze de date eterogene, gradul de penetrare al Internetului ar trebui sa fie aproape de 40%.

Rezultatele ESOMAR pentru anul 2006, prevad o crestere a volumului de online market research la nivel global de 20%. Luand in considerare procesul de globalizare pe care IPSOS l-a inceput in anul 2007, “speram ca la anul sa putem anunta macar o crestere similara cu trendul global, pentru activitatea noastra”, sustine Raluca Nicolae, Director de Marketing si Comunicare IPSOS.

IPSOS nu are inca o piata de cercetare pe baza chestionarelor online in Romania, intrucat gradul de penetrare al Internetului nu permite acest lucru. Cel mai recent studiu realizat de INSOMAR, in 2005, a aratat ca peste 17 milioane de euro au fost investiti in realizarea de studii de cercetare de piata. Cu un procent de 0,6%, atribuit cercetarilor de piata, din bugetul alocat de o companie pentru publicitate, Romania se claseaza pe ultimul loc, in raport cu procentul alocat de companiile din Franta (17,5%), sau Germania (10%).

Cu un numar de 500 de angajati in Bucuresti si in Brasov, IIS numara in prezent in baza sa de date, zece mii de repondenti, care inainte de a fi recrutati si a intra propriu-zis in baza de date, au trecut printr-un proces de selectie. “Acesta este unul din avantajele oferite de IPSOS clientilor sai: calitatea unui bun esantion”, sustine Raluca Nicolae.

Citeste si:

Costul unui studiu de cercetare se incadreaza intre suma de doua mii de euro si optzeci de mii de euro, insa poate ajunge si la suma de o suta de mii de euro, atunci cand un studiu este realizat in mai multe tari simultan. In prezent, 80% dintre clientii Ipsos Interactive Services vin din Grupul Ipsos.

Ultimul studiu realizat in Romania de IPSOS a fost in colaborare cu compania Unilever si a constat in realizarea unei campanii de educare a publicului. In acest sens un esantion de 1000 de repondenti din orasele medii si mari au fost selectionati.

In anul 2003, Ipsos Interactive Services a preluat aproape toata activitatea de cercetare online a Grupului Ipsos, care a fost centralizata in Romania. Strategia Grupului, incepand cu anul 2007, este de a deveni un brand global, la nivel de cercetare de piata online. Fuziunea cu IPSOS North America reprezinta un prim pas in vederea dezvoltarii la nivel global. In acest fel cele doua companii formeaza o singura corporatie globala, ce ofera servicii mai eficiente la costuri competitive si are ca scop principal ca IPSOS sa devina lider mondial in domeniul cercetarii de piata online.

Ipsos Interactive Services Europe (IPSOS) este o companie mutinationala de cercetare de piata pe baza de chestionare online, care a fost infiintata in Romania in anul 2000 cu numele de New Media Research. In urma ofertei primite din partea grupului Ipsos, New Media Research este preluata de Ipsos, numarul trei mondial in cercetarea de piata, si devine Ipsos New Media Research ( Ipsos NMR).
Incepand cu anul 2003 si pana in prezent IPSOS a fost expertul european in domeniul cercetarii de piata online pentru grupul Ipsos. In anul 2004 Ipsos NMR preia numele platformei globale creata de Ipsos pentru serviciile online, Ipsos Interactive Services.

In prezent IPSOS este format dintr-o echipa de 600 de persoane, ce desfasoara proiecte la nivel global din zece orase: Bucuresti, Brasov, Londra, Paris, Stockholm, New York, Cincinnati, Chicago, Toronto si Vacouver. Proiectele pe care IPSOS le desfasoara sunt realizate in tarile in care rata de penetrare a internetului o permite, peste 30%. Serviciile oferite clientilor sunt de project management, scripting, sampling, coding, colectare, procesare si livrare de date online. Baza de date actuala numara peste 1,7 milioane de repondenti, in 24 de tari.