Incepe sa se auda „The Silent Revolution", conceptul enuntat de Dragos Grigoriu la prima lui intalnire cu cei 15 studenti romani care au fost selectati pentru a participa la unul dintre cele mai prestigioase festivaluri de comunicare la nivel mondial.

„The Silent Revolution" incepe se auda, cand si de unde nu te astepti. Este un demers desfasurat pas cu pas, din mai multe locuri si domenii conexe, pentru si inspre schimbare: de atitudine, de criterii, mentalitate. Este vorba de un nou val de tineri studenti curajosi aproape de inconstienta, entuziasti si plini de energie, expusi, pas cu pas, la un alt set de valori si alte aspiratii. Pentru industria comunicarii, una din vocile din „silent revolution" este Gradinita, Scoala Alternativa de Gandire Creativa, primul proiect ce permite studentilor de la facultati de concept si celor de la facultati de "executie vizuala" sa se intalneasca pe un teritoriu comun, sa se descopere, sa invete, sa practice, sa evolueze si, in cele din urma, sa performeze in contexte de anvergura internationala.

Anul acesta, in cadrul Gradinitei au avut loc trei concursuri. Unul dedicat tinerilor creativi care vor intra intr-o competitie internationala (30 de tari) pe Riviera Franceza, in timpul festivalului Cannes Lions. Cel de al doilea a selectat un student in primii ani, oferindu-i posibilitatea de a participa la Roger Hatchuel Academy – un context academic atipic, in care juniori din 20 de tari se intalnesc la Cannes, bucurandu-se de interactiunea cu liderii din domeniu.

15 pentru Cannes

Si concursul 15 pentru Cannes, care si-a desemnat saptamana aceasta castigatorii. Aproape o suta cincizeci de studenti au parcurs un semestru intensiv de training despre "Exigentele Printului", sustinut de doua ori pe saptamina la Orange Concept Store, de reprezentanti ai industriei locale si internationale. Participantii la competitie provin din diverse universitati cu profil: Design, Arhitectura, Marketing, Comunicare, Litere, Management si Jurnalism. In urma unei selectii riguroase 15 dintre ei pleaca pleca sambata asta spre Cannes, locul unde se desfasoara pe parcursul saptamanii viitoare festivalul international de comunicare, dedicat performerilor acestei bresle.

Studentii sunt fi insotiti de Miguel Goncalves, noul director de creatie al Tempo Advertising, care, in 2006, a fost shortlistat la Cannes Lions. Miguel are un palmares generos de proiecte pretuite international si tocmai pentru ca este un obisnuit al Rivierei Franceze, va fi reperul potrivit pentru tineri in "descifrarea" si interpretarea lucrarilor. De asemenea, alaturi de juniori, se va afla cel mai bine cotat tutor al Gradinitei - conform declaratiilor Gradinarilor. Este vorba despre Logan Fisher, un britanic al carui portofoliu a fost construit la Londra si adus la zi, de cateva luni, la Bucuresti.

Citeste si:

Proiectul 15 pentru Cannes este sustinut de Tempo Advertising si poate fi urmarit live pe blogul ( http://15forcannes.wordpress.com/) dedicat celor 15 alesi sa impartaseasca, ceas de ceas, experienta Cannes Lions.

"Nu stiu cum arata Cannes. Nu-i cunosc, inca, nici o strada, un bar sau vreun restaurant. Dar ce mi-as dori sa gasesc acolo sunt acei in aparenta "common people". Si sub aparente, sa descopar oameni speciali. Vreau sa vad cum BIG MEN din publicitate respira, mananca, se plimba, asa ca oricare dintre noi, dar gandesc si simt admirabil, asa cum putin dintre noi reusesc. Si vreau sa ma educ in spiritul acelor oameni ...

Nu vreau ideile lor, ci imi doresc sa experimentez modul firesc in care traiesc puiblicitatea, in viata lor de zi cu zi. Asta in seamna pentru mine "high expectations … from Cannes" Anca Elena, una dintre junioarele finaliste la 15 pentru Cannes.

Este pentru al treilea an consecutiv cand Romania este reprezentata la toate competitiile pentru tineri creativi din cadrul festivalului Cannes Lions, desi locurile la aceste competitii sunt limitate, in functie de entry-urile respectivei tari si numarul de delegati.

„Gradinita" isi propune sa devina un proiect international, conectat la alte astfel de demersuri din strainatate, prin programe de „exchange students" si traininguri intensive cu jucatori respectabili din comunicarea mondiala.