In principal, agentiile au fost punctate in functie de evolutia cifrei de afaceri din 2006 versus 2005, de numarul si dimensiunea clientilor atrasi in 2006 si primele luni ale lui 2007, de capacitatea acestora de a-si mentine portofoliul de clienti in acelasi interval, dar si de modul in care clientii lor le evalueaza contributia la business-ul in care activeaza.

Pentru acest din urma criteriu mentionat, “Contributia la afacerea clientului”, NewsIn a efectuat un sondaj in randul celor mai importanti 100 de marketeri din Romania, in prima jumatate a lui 2007, ce a avut o rata de raspuns de peste 90 la suta. Companiile intervievate in vederea evaluarii contributiei agentiilor la afacerile lor se numara printre cei mai mari spenderi de publicitate din Romania in domeniile lor si activeaza in categorii precum Telecomunicatii, Bunuri de larg consum (FMCG), Auto, Servicii Financiare, Petrol, Farmaceutice, Retail.

Agentiile full-service care au obtinut cele mai bune zece scoruri in “AdRating” sunt, in ordine, Leo Burnett & Target (155 de puncte), B.V. McCann Erickson (140,5), F.C.B. (102,5), Cohn & Jansen/Ashley & Holmes (88), Ogilvy & Mather (80), DDB Bucharest (77), Headvertising si GMP (71), Graffiti BBDO (66,5), TBWA/Merlin si Next Advertising (61) si Publicis Romania (57).

Primele zece agentii de media (planificare si achizitie de spatiu publicitar) din Romania, potrivit AdRating, sunt, in ordine: Zenith Media (152 de puncte), Media Investment (108), MindShare (91), Starcom Media, Initiative Media si MediaCom (90), United Media (88), Media Direction (71), Opti Media (52) si Media Insight (50).

Citeste si:

Publicatia lansata de NewsIn mai aduce un lucru in premiera in peisajul media romanesc: impreuna cu firma de consultanta Media Hub, AdRating publica o lista a celor mai mari 5 cheltuitori de publicitate in media romanesti, la net (dupa aplicarea discounturilor) ai unor categorii de advertising precum ingrijire personala si domestica, Telecomunicatii, Bauturi Racoritoare, Alimente, Bere, Auto, Petrol, Finante-Banci sau Sanatate.

In cadrul aceleiasi sectiuni, NewsIn detaliaza povestea unui advertiser de top din zece categorii: Unilever (ingrijire personala si domestica), Orange si Vodafone (Telecomunicatii), Coca-Cola (Bauturi racoritoare), Kraf Foods (Dulciuri), Heineken (Bere), Danone (Lactate), Petrom (Petrol), Automobile Dacia (Auto), BCR (Finante-Banci), McDonald's (Restaurante, cafenele, fast-food). Tot aici, NewsIn trece in revista cateva companii nou-intrate pe piata, despre care crede ca au sanse sa rastoarne ierarhiile unor categorii de spenderi in 2007-2008, dar listeaza si cativa advertiseri de talie mica ce pot capata proportii odata cu business-ul pe care il deruleaza in Romania.

In final, NewsIn incearca sa surprinda, prin analizele sale, consecintele pe care intrarea Romaniei in Uniunea Europeana le are asupra industriei de publicitate, dar si tendintele care se contureaza in afacerile din diverse sectoare ale industriei in anii post-aderarii – ATL (publicitate conventionala), BTL (publicitate neconventionala), Branding, PR, Outdoor, Cercetare de piata, Productie Publicitara.

Astfel, “AdRating” - care este disponibil si in limba engleza, fiind distribuit si in mediul de afaceri international - nu este un simplu barometru al afacerilor agentiilor de publicitate romanesti prin clasamentul pe care il realizeaza, ci este si un instrument de lucru util tuturor actorilor industriei de comunicare din Romania si de peste hotare (agentii de publicitate, marketeri, companii de media), dar si un ghid pentru jurnalistii de specialitate.