Nielsen a anuntat miercuri achizitia companiei Telephia, care ofera date despre modul in care utilizatorii isi folosesc telefoanele mobile – monitorizarea apelurilor telefonice, navigarea pe internet sau vizionarea diferitelor produse mediatice pe telefonul mobil.

Compania Nielsen a conceput, la randul sau, niste sisteme de monitorizare a telefoniei mobile, insa Telephia va aduce un plus de eficacitate in analizarea programelor media care apar pe fiecare ecran, inclusiv pe cele mici, ale mobilelor. "Urmarim continutul mediatic, indiferent de platforma pe care acesta apare, iar cumpararea firmei Telephia inseamna un pas important in masurarea continutului pe platforma telefoniei mobile", a declarat vicepresedintele executiv al Nielsen, Susan Whiting.

Telefoanele mobile intra in topul prioritatilor printre executivii din mass-media, care cred ca tot mai multi consumatori se vor uita la TV, vor citi stirile si vor "rasfoi" revistele utilizandu-si mobilele. Producatorii de celulare isi promoveaza optiunile video si de navigare pe internet in parteneriat cu institutiile mediatice. Un bun exemplu este compania Apple, a carui iPhone se va concentra la fel de mult pe consumul media, ca si pe apelurile telefonice.

Citeste si:

Telephia ofera date ale cercetarii de piata in telecom, calitatea performantei in retelele wireless si gradul de satisfactie al utilizatorilor de telefoane mobile. Studiile Telephia sunt realizate pe consumatori diferiti, de fiecare data, spre deosebire de Nielsen, care monitorizeaza ce urmaresc aceiasi oameni de-a lungul timpului.

Nielsen intentioneaza sa construiasca o imagine completa a consumului de media, in care sa includa si folosirea telefoanelor mobile. Compania are deja o divizie numita NetRatings, care se ocupa cu consumul mediatic online. Nici plasmele din supermarketuri nu au scapat de monitorizarea atenta a americanilor, care se ocupa pana si cu acest lucru.