Doi din zece consumatori americani au utilizat mai des Internetul pentru a-si face aranjamentele necesare planificarii unei vacante ca la carte, in timp ce 18% au crescut numarul de rezervari online. In acelasi timp, aproape un sfert din respondenti au declarat ca nu au folosit atat de frecvent Internetul pentru a-si planui vacanta, comparativ cu anul trecut.

Cu toate acestea, o cincime din internautii americani si-au rezervat locuri online pentru calatoria mult visata, in al doilea trimestru al 2007. Aproximativ 21% femei si 19% barbati au navigat pe site-urile turistice pentru a cauta informatii despre rutele si tarifele de calatorie, in timp ce mai multi barbati (34%) fata de femei (33%) se arata dispusi sa rezerve online varianta care ii intereseaza.

“ Consumatorii care cauta online informatii turistice continua sa-i depaseasca pe cei care chiar rezerva un loc”, a declarat Lynn Franco de la Conference Board. “Usurinta navigarii si valabilitatea instanta a informatiilor cautate sunt factorii principali de care tin cont consumatorii de Internet”, a continuat Franco.

Citeste si:

Intrebati ce metoda de planificare a vacantelor se afla in topul preferintelor, respondentii unui sondaj din 2006 condus de americanii de la TravelFocused au aflat ca peste jumatate dintre acestia utilizeaza Internetul. Numarul reprezinta dublu fata de cei care citesc carti si reviste specializate pe turism si triplu fata de cei care urmaresc emisiuni despre turism la televizor.

“Consumatorii de Internet exploateaza resurse puternice pentru a gasi informatii precise despre pachetele turistice si preturile oferite. Ei prefera ca agentiile sa-i gaseasca pe ei, cu serviciile potrivite, la momentul potrivit”, sustine analistul eMarketer Jeffrey Grau.

Schimbarile in preferintele clientilor determina astfel furnizorii de pachete turistice sa realizeze tranzitia de la modelul de serviciu bazat pe consumul in masa la focalizarea pe crearea pachetelor individualizate pentru grupurile de turisti cu interese si nevoi specifice.