Cheltuielile pentru marketing-ul online european vor creste pana in 2012 la 16 miliarde de euro (20,16 miliarde de dolari), fata de 7,5 miliarde de euro (9,45 miliarde de dolari), bani care au fost cheltuiti in anul 2006, potrivit unui raport realizat de Forrester Research.

Studiul a fost realizat in Franta, Germania, Italia, Tarile de Jos, Polonia, Spania, Suedia si Marea Britanie si s-a raportat atat la consumatori cat si la 24 de companii de marketing.

Investitiile in acest sector s-au mentinut scazute in ultimii ani, apreciaza Forrester Research, dar, pentru 2007, 54% dintre companii si-au stabilit bugete mai mari decat sumele cheltuite in 2006 . Marketing-ul online, fie ca inseamna e-mail sau anunturi, va avea o pondere de 18 procente in totalul bugetelor pentru media in 2012, arata studiul.

Orientarea companiilor catre mediul online se explica prin preferinta consumatorilor de a petrece mai mult timp pe internet decat in fata televizorului. Potrivit Forrester Research, 36 de procente dintre europenii care navigheaza pe internet spun ca se uita mai putin la televizor pentru ca in restul timpului sunt online. In plus, 34% dintre consumatorii online spun ca nu sunt deranjati de anunturile publicitare daca acestea corespund intereselor personale, iar 40 % spun ca au incredere in site-urile de comparare a preturilor.

Citeste si:

Potrivit aceluiasi studiu, cheltuielile pentru anunturile online de timp banner din marginile paginilor de internet sau pentru cele de tip pop-up vor creste de la 2,5 miliarde de euro in 2006, pana la 5,6 miliarde in 2012.

Se estimeaza ca cel mai mult va cheltui, pentru acest sector, Marea Britanie, 216,69 milioane de dolari, urmata de Franta, cu 135,94 milioane si Spania, cu 14,83 milioane de dolari.

Lisa Phillips, senior analist pentru eMarketer, este de parere ca aceste previziuni se pot dovedi eronate datorita diferentelor nationale sau de atitudine care exista pe continentul european