In cea de-a doua jumatate a anului 2007, utilizatorii au vizualizat 2,7 miliarde de pagini web pe luna, ceea ce reprezinta o crestere fata de cele 2,5 miliarde de vizualizari inregistrate in aceeasi perioada a anului trecut. In ultimele sase luni ale lui 2007, peste 59 de milioane de utilizatori au vizitat editiile online ale ziarelor, ceea ce reprezinta 37% din totalul de internauti activi.

Studiul este menit sa sprijine o noua campanie a NAA pentru a atrage publicitatea spre editiile online ale cotidienelor a caror audienta este formata din utilizatori unici si fideli. Unii analisti pun pe seama acestei cresteri posibilitatea editiilor online ale ziarelor de a potenta un feed-back din partea cititorilor aproape instantaneu. Astfel, articolele sunt comentate direct pe pagina de web a stirilor, dar si pe blog-urile autorilor sau ale cititorilor. “Cititorii acceseaza editiile online ale cotidienelor in numar record pentru a se informa cu privire la stiri de maxima importanta sau pentru cele locale”, a precizat John F. Sturm, directorul executiv al NAA.

Un raport recent al The Bivings Group, una dintre cele mai importante firme producatoare de aplicatii web, preconizeaza cresteri spectaculoase ale nivelului traficului pentru cele mai importante cotidiene americane. Utilizarea formatelor web de tip RSS au crescut, comparativ cu anul trecut, cu 21%, iar in prezent aproximativ 92% dintre site-urile vizate ofera stiri in format video, ceea ce inseamna o crestere cu 61% fata de 2006. Mai mult, peste 95% dintre acestea au adevarate redactii online care se ocupa de blog-urile cotidienelor, unde sunt permise comentarii, pareri, precum si contributii directe ale cititorilor la colectarea de informatii importante.

Raportul intocmit de NAA demonstreaza importanta audientei online atunci cand se pune problema obisnuintelor de achizitionare de produse si de statutul financiar al utilizatorilor. In consecinta, studiul releva faptul ca cei care citesc ziarele in varianta online au o inclinatie spre comertul online, 88% dintre acestia cumparand de pe Internet cel putin un produs in ultimele 6 luni ale anului, fata de cei 78,9% dintre cei care formeaza audienta generala. De asemenea, 41% dintre internautii care citesc presa pe Internet au functii manageriale, spre deosebire de cele 32 procente dintre internautii care prefera presa in format offline.