Dupa Hong Kong, marcile europene de pret-a-porter vor sa cucereasca clasa medie din China, estimata la 300 de milioane de persoane, anunta publicatia franceza Le Monde.
Dorinta marcilor europene de a cuceri clasa medie din China devine tot mai mare pe zi ce trece. Daca in anul 2006 Zara a reusit acest lucru, in primavara lui 2007, si H&M isi face simtita prezenta, in aceasta vara a fost randul C&A.

Clasa medie din China este estimata la 300 de milioane de persoane, ceea ce reprezinta 23% din totalul populatiei chineze. Acest procent constituie tot atatia potentiali consumatori cat numarul total al clientilor americani. Populatia din Shanghai, care a avut o crestere de doua cifre, este in prezent mai numeroasa decat cea a Olandei, atragand apetitul profesionalilor.

„Marcile se instaleaza insa cu prudenta. Mai intai deschid un magazin, cu rolul de a sonda piata, si dupa aceea asteapta sa vada ce se intampla”, afirma François-Marie Grau, Secretar General al Federatiei franceze feminine de pret-a-porter.

In acest fel a pornit Zara. „La inceput am avut un numar restrans de magazine, ceea ce ne-a oferit posibilitatea de a explora posibilitatile specifice unei noi tari, inainte de a avea o masa de clienti critici”, subliniaza oficialii grupului Inditex, proprietarul marcii Zara.

In mai 2004, Inditex a lansat primul sau magazin la Hong Kong, care a fost bine primit de clienti. Dupa aceasta experienta, doi ani mai tarziu, in 2006 Inditex a hotarat sa se lanseze pe piata din China. Astazi Zara detine noua magazine, dintre care cinci numai la Hong Kong.

Aceasta „prudenta” permite marcilor europene sa se adapteze exigentelor unei piete particulare in raport cu celelalte. H&M a invatat acest lucru pe propriile cheltuieli. In luna aprilie, compania suedeza a deschis la Shanghai primul sau magazin, insa a omis sa propuna marimi sub masura treizeci si doi, in conditiile in care talia medie a unei persoane de sex feminin este de treizeci. Dupa acest mic esec, H&M a deschis inca doua magazine, mizand pe cresterea rapida a puterii de cumparare in aceasta regiune.

„Daca brandurile europene vor sa reuseasca in China, trebuie sa isi mareasca gama de produse”, sustine Marie-Chantal Piques, responsabil al departamentului de bunuri de consum, la misiunea economica din Shanghai. Acest lucru este realizat de Zara, care practica aceleasi preturi ca in Occident. Toate brandurile mizeaza pe moda si acest lucru reprezinta un adevarat potential, intrucat tinerele din China sunt foarte apropiate de Occident.

„A vinde haine in China este ca si cum ai vinde bere in Munich”, afirma Marie-Chantal Piques. Intrebarea este una simpla: cum poti comercializa obiecte vestimentare intr-o tara care este cea mai mare uzina mondiala in domeniu si unde majoritatea brandurilor celebre isi confectioneaza articolele? Aceasta reprezinta pentru moment cea mai mare provocare cu care se confrunta profesionalii sectorului.

Astfel, pentru grupul francez Celio nu a sosit inca momentul sa se instaleze pe piata din China. „Vorbim de alte obiceiuri, de alte masuri”, afirma Christian Pimont, presedintele Celio. In prezent, pentru barbatii din China a fi si a se imbraca la moda, nu reprezinta o prioritate. „Ce valoare adaugata putem aduce noi? Nu putem oferi chinezilor ceva fabricat chiar de ei. In China, clientii nostri trebuie sa inteleaga marca”, sustine Christian Pimont. O echipa de cercetare a fost insa contractata de Celio pentru a reflecta la un „nou Celio” care va pastra aceeasi linie si va fi integrat pe piata din China peste cinci ani.

Marca de pret-a-porter Etam a adoptat aceasta strategie in urma cu zece ani, si a creat pentru piata din China „Etam Sport” si „Etam Week-End”. Astfel, din cele 3.417 magazine ale grupului, 2.317 se gasesc pe piata din China si realizeaza peste 20% din cifra de afaceri globala, de 202 milioane de euro.

Presedintele Cache-Cache, Roland Beaumanoir, nu este insa de acord cu aceasta perspectiva. In doi ani, marca franceza a reusit sa deschida 60 de magazine. „La fel ca la Macdonald’s putem sa cumparam aceeasi carne, produsa la nivel local, si sa ii aducem un gust american”, afirma Roland Beaumanoir. Pentru el atuul principal il reprezinta acel know how al modei franceze, pe care stilistii sai il adapteaza morfologiei clientilor chinezi.

In prezent, China are nevoie de moda. Desi locuitorii sai nu sunt toti adeptii stilului „fashion”, in douazeci de ani China se va afla in inima modei.

Grupul spaniol Inditex, proprietarul marcii Zara, detine in prezent 3.303 magazine si a realizat in 2006 o cifra de afaceri de 8,2 milirde de euro.

Etam are in prezent 3.417 magazine si a avut anul trecut o cifra de afaceri de 960 de milioane de euro.

Grupul francez Cache-Cache condus de Roland Beaumanoir numara 860 de magazine si o cifra de afaceri de 550 de milioane de euro.

Marca suedeza H&M a avut o cifra de afaceri de 8,7 miliarde de euri si detine in prezent 1.400 de magazine.

Celio are in momentul de fata 600 de magazine si a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 500 de milioane de euro.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri