Urmand sfaturile consultantilor sai financiari de a astepta cresterea valorii actiunilor, Virgin Media a decis sa extinda procesul pana cand piata de credite se va stabiliza, oferind un mediu calm pentru licitatia de preluare. La aflarea vestii, numerosi potentiali ofertanti au continuat sa isi confirme interesul pentru tranzactie.

Cu toate acestea, compania a declarat intr-un comunicat ca eventuala tranzactie nu este o certitudine, iar daca va avea loc, nu se stie care este pretul de cumparare.

Cele aproximativ o duzina de fonduri private de investitii care se presupune ca ar fi interesate de cumpararea Virgin Media au intampinat dificultati in a strange cele 23 de miliarde de dolari necesare tranzactiei, din cauza instabilitatii de pe piata de credite.

Luna trecuta, Virgin Media a facut o miscare strategica si a angajat grupul Goldman Sachs, pentru a cauta potentiali clienti interesati de achizitionarea companiei, dupa ce a primit o oferta in valoare de 10,8 miliarde de dolari din partea fondului de investitii private Carlyle.

Citeste si:

Capitalizarea pe piata a grupului Virgin Media este de 8 miliarde de dolari, lucru care inseamna ca orice oferta ar trebui sa depaseasca 10 miliarde de dolari, diferenta reprezentand surplusul mediu oferit pe piata in cazul unei oferte de preluare.

Grupul Virgin Media, care ofera televiziune prin cablu, servicii de telefonie si internet de mare viteza, a fost creat in 2006 dupa fuziunea operatorilor britanici de cablu NTL si Telewest.

Noua companie a achizitionat apoi grupul Virgin Mobile de la Richard Branson si a denumit nou-creata companie Virgin Media. Momentan, grupul detine un portofoliu de aproximativ 15,3 milioane abonati, multi dintre care sunt abonati la mai mult de un serviciu.

Un consortiu format din Blackstone Group, Cinven, Kohlberg KravisRoberts & Co. si Providence Equity Partners a incercat sa achizitioneze Virgin Media in 2006 insa oferta acestora a fost considerata prea mica.