Estimarile vanzarilor comertului electronic american pentru al doilea trimestru al 2007 s-au ridicat la 31,8 miliarde de dolari, cu 20,7% in crestere fata de aceeasi perioada a anului precedent, cand s-au inregistrat 26,36 miliarde de dolari, potrivit Biroului Departamentului de Comert dn Statele Unite. Vanzarile online au reprezentat 3,1% din totalul vanzarilor retail in trimestrul al doilea al anului curent.

Daca privim in urma, estimarile trimestrului al doilea aproape ca s-au dublat fata de 2004, cand se atingea o cifra de vanzari online de 16,07 miliarde de dolari sau 1,8% din totalul vanzarilor pe segmentul de retail american.

“Datele furnizate de Departamentul de Comert american sfideaza asteptarile analistilor specializati in comertul electronic, care previzionau o scadere a pietei de retail online pentru acest an”, a declarat analistul eMarketer Jeffrey Grau.

Rata de crestere a pietei se inscrie astfel in trendul prezentat de eMarketer in luna mai, conform caruia vanzarile online se vor majora cu 20,8% in 2007, conform declaratiilor lui Grau. Internetul este un canal puternic de shopping, oferind comoditate, preturi rezonabile si o selectie variata care determina consumatorii sa dea un simplu click, contribuind la accelerarea cheltuielilor online.

Citeste si:

Conform studiului eMarketer, cresterea se va mentine, desi usor in scadere in urmatorii ani. In 2007, vanzarile totale online in America vor atinge 131,3 miliarde de dolari, crestere de 20,8% fata de anul anterior, in 2008 se preconizeaza vanzari online totale de 155,8 miliarde de dolari si o majorare cu 18,6% fata de 2007, ajungandu-se ca in anul 2010 cifra de vanzari online sa depaseasca 200 miliarde de dolari.

Desi o parte din clientii care cumpara produse noi online sunt fani ai cumparaturilor pe Internet, majoritatea decid sa cumpere online un produs sau serviciu dupa ce s-au documentat din alte surse, se precizeaza in studiul amintit.

In sondajul Mplanet efectuat de Asociatia Americana de Marketing in noiembrie 2006, publicitatea TV (37%) ramane de departe cea mai buna sursa de informare a publicului si de angajare a acestora online, urmata de Internet (15%) si newsletter-ele online (14%), care s-au clasat deasupra canalelor media traditionale, cum sunt ziarele(10%), revistele si reclamele radio(6%). Pe ultimul loc s-au aflat site-urile de networking, cu 1%.