Aproximativ 75% dintre intervievati au raspuns ca prefera sa citeasca varianta offline a unei reviste, chiar daca au acces la acelasi continut si in varianta online. “Media traditionale se dovedesc a fi deosebit de flexibile. Multi oameni folosesc revistele pentru a fi la curent cu ultimele tendinte in materie de moda. Intrebati care sunt primele cinci activitati din domeniul media pe care intentioneaza sa le practice in viitorul an, citirea unei carti se afla pe locul trei in topul preferintelor”, a declarat Ed Moran, specialist al departamentului tehnologic din cadrul companiei Deloitte.

Mai mult, preferinta pentru continutul offline se reflecta si in cazul publicitatii, mai mult de 75% dintre respondenti afirmand ca publicitatea de pe Internet li se pare, de multe ori, inoportuna, iar doua treimi acorda mai multa atentie print-urilor pe suport fizic, decat celor pe cel digital. Mai mult de un sfert dintre ei ar plati pentru un continut online cu conditia sa nu fie expusi publicitatii nedorite.

Rezultatele studiului reprezinta argumente puternice pentru folosirea mai multor media in cadrul campaniilor publicitare. Cu toate acestea, nu se pune problema abandonarea uneia in favoarea alteia, mai ales in conditiile in care publicitatea online s-a dovedit mult mai eficienta decat cea offline in a atrage mai multi vizitatori catre o anumita pagina de Internet.

Specialistii considera ca studiul pune accent pe necesitatea unei strategii de marketing integrate si ca nu ar trebui sa existe diferente intre continutul online si cel offline. “Nu exista niciun motiv pentru care cei din domeniul marketingului nu ar lua in considerare folosirea unor multiple media in cadrul campaniilor pe care le dezvolta. Ideea conform careia una reprezinta o amenintara la adresa celeilalte este doar una superficiala si care nu este conforma cu realitatea”, a conchis Moran.

Citeste si:

Acesta s-a declarat impresionat de popularitatea mare de care se bucura continutul generat de cititori, mai ales in conditiile in care tot mai multe site-uri apeleaza la aceasta modalitate de a atrage cat mai multi internauti. Peste 50% dintre cei care au participat la studiul intreprins de Deloitte au raspuns ca prefera acest tip de continut. De asemenea, acelasi procentaj s-a pastrat atunci cand este vorba despre preferinta pentru continutul video online.

Intr-un studiu de luna trecuta, revista online de afaceri eMarketer preconizeaza ca numarul de privitori ai clipurilor video va creste de la 114 milioane in 2006 la 183 de milioane in urmatorii 4 ani. In consecinta, clipurile video online se bucura de o tot mai mare popularitate in randul internautilor, oferind utilizatorilor ceea ce televiziunea traditionala nu poate inlesni: selectarea si vizionarea continuturilor in functie de propriile preferinte si dorinte.

O alta concluzie interesanta la care a ajuns cercetarea se refera la posibilitatea telefoanelor mobile de a oferi diverse modalitati de divertisment. Peste jumatate dintre cei intervievati folosesc celularul pentru a face poze, aproape 60% trimit mesaje scrise, iar un sfert dintre cei cu varstele cuprinse intre 19 si 24 de ani inca beneficiaza de sprijin financiar pentru a-si plati factura telefonica.

Deloitte Touche Tohmatsu este una din cele mai mari patru companii multinationale de servicii profesionale, printre care se numara si PricewaterhouseCoopers, KPMG si Ernst&Young. Deloitte ofera servicii de audit, consultanta financiara, fiscala, juridica, managementul afacerii, tranzactii, in resurse umane si riscul intreprinderii. In Romania, Deloitte a intrat pe piata in 1992.