Agentia americana Associated Press (AP), Agence France Presse (AFP), Britain’s Press Association si Canadian Press vor difuza cele mai importante stiri ale zilei pe site-ul Google, gigantul cumparand drepturile de difuzare a continutului respectiv produs de marile agentii. Totusi, sectiune de cautare a stirilor de pe Google continua sa redirectioneze cititorii spre alte site-uri, unde acestia vor vizualiza continutul si pozele aferente cautarii.

Decizia Google se traduce insa prin urmatorul exemplu: orice vizitator care doreste sa citeasca o stire publicata de AP poate ramane logat pe site-ul Google pana in momentul in care acesta va opta pentru un alt link care il va directiona spre un alt site, stirea fiind insa aceeasi.

Desi aceasta schimbare este abia perceptibila pentru milioanele de vizitatori ai site-ului Google, va insemna cu siguranta o mare diferenta pentru sutele de informatii si fotografii distribuite zilnic de AP, AFP, Press Association si Canadian Press. Astfel, noua masura Google poate reduce traficul catre alte site-uri media pe care se pot localiza aceste informatii. In timp se poate ajunge la diminuarea veniturilor din publicitatea online a publicatiilor si posturilor de radio, pozitionarea Google devenind in acest sens o sursa de stres.

Google a iesit si de aceasta data castigor asupra drepturilor de difuzare, negociand contractele de licenta inca din perioada in care AP si AFP au ridicat problema infiltrarii motorului de cautare in drepturile de autor ale agentiilor. Compania gigant a reusit sa convinga apoi Press Association si Canadian Press sa se alature initiative sale. Pana la aceasta ora nu se cunosc detaliile financiare legate de tranzactii.

Citeste si:

Google ramane in continuare lider pe segmentul publicitatii online, compania inregistrand in primul semestru al anului curent incasari de 1,9 miliarde de dolari la venituri de peste 7,5 miliarde de dolari. In ciuda dominarii sale in cautarea online, sectiunea sa de stiri se situeaza mult in spatele rivalilor Yahoo si Microsoft, ceea ce explica deal-ul Google.

In iulie, Google News a atras doar 9,6 milioane de vizitatori comparativ cu liderul de audienta Yahoo News, care a inregistrat un traffic de 33, 8 milioane de utilizatori, potrivit comScore Media Matrix. Atat Yahoo, cat si MSN al Microsoft si Time Warner al companiei americane AOL afiseaza continut al agentiei Associated Press de mai multi ani.