Reprezentantii conglomeratului media NBC, parte a grupului General Electric, au anuntat acordul companiei Amazon in oferta refuzata de Apple si iTunes: flexibilitate in grila de tarifare a show-urilor video descarcate de utilizatori. Astfel, NBC Universal va posta pe site-ul video Unbox, detinut de Amazon.com, grila noua de programe si seriale cu priza la public, incluzand drama “Heroes” si comediile “The Office” si “30 Rock”. Episoadele vor putea fi urmarite pe site la o zi dupa difuzarea pe canalul de televiziune NBC.

NBC a refuzat categoric reinnoirea contractului cu iTunes dupa ce oficialii companiei apartinand Google au dezaprobat plata unei taxe care ar dubla pretul fiecarui episod TV de pe NBC, de la 1.99 de dolari la 4.99 de dolari. “Nu vom accepta aceasta crestere dramatica a tarifelor”, a declarat atunci Eddy Cue, vice presedintele iTunes, adaugand ca spera la o reevaluare a situatiei din partea conducerii NBC.

Apple tarifeaza fiecare episod al serialelor TV cu 1.99 de dolari, productiile cinematografice putand fi descarcate la un pret de 9,99 de dolari. Saptamana trecuta, NBC Universal a devenit prima televiziune care a atacat preturile mult prea scazute propuse de Apple, gigantul din Cupertino, California neacceptand reevaluarea politicii de pricing pentru iTunes.

Prin urmare, NBC s-a reorientat spre alte site-uri video, dispuse sa accepte modalitatea de pricing preferata de compania media. Amazon.com, prin serviciul sau video Unbox, taxeaza la un tarif mai ridicat episoadele noi decat cele din sezoanele trecute, oferind si mai multe posibilitati utilizatorilor, cum ar fi inchirierea unui film pentru 3,99 de dolari sau descarcarea acestuia in schimbul a 14,99 de dolari. Mai mult, Amazon s-a aratat dispus sa contribuie cu promotii si discount-uri de 30% la cumpararea unei serii intregi de episoade TV.

Citeste si:

“Amazon intelege valoarea pe care o furnizam afacerii sale, prin detinerea de continut in cadrul acesteia”, a declarat Jean-Briac Perrette, presedinte al NBC Universal Digital Distribution. Prezenta show-urilor NBC va aduce cu siguranta valoare site-ului Unbox, conform oficialilor Amazon, site-ul fiind un potential rival pentru iTunes inca de la lansarea acestuia in septembrie 2006. Marea problema o reprezinta incompatibilitatea materialului de pe site cu player-ul iPod, inventie Apple, cel mai popular portabil video in momentul de fata.

Pentru NBC, asocierea cu Amazon.com este o mutare favorabila, nefiind insa unicul parteneriat in mediul online video. Parteneriatul cu rivalul iTunes si implicit Apple au atras atentia si altor imperii media nemultumite de tarifarea practicata de Apple, incluzand grupul News Corp, condus de mogulul media Rupert Murdoch. In octombrie, NBC va lansa in parteneriat cu News Corp, grup controlat de mogulul media Rupert Murdoch, un portal de video online denumit Hulu. Acesta va oferi si emisiuni TV ale postului de televiziune NBC, anuntandu-se ca rival al fenomenalului success YouTube.

NBC va difuza online atat pe site-ul oficial, cat si pe platformele Hulu si Unbox. Potrivit datelor furnizate de marele pierdant Apple, compania NBC ofera episoade TV a peste 550 de programe, incasand venituri de pe urma a 50 milioane de episoade TV de la lansarea serviciului pentru iTunes in octombrie 2005, ceea ce spune multe pentru viitorul Hulu si Unbox.