“Aproape 8% dintre americani au propriul blog, ceea ce este surprinzator, avand in vedere faptul ca, pana acum cativa ani, putini erau aceia care stiau ce este acela un blog”, este de parere Tom Mularz, vice-presedinte al companiei de cercetare.

Gradul de loialitate fata de anumite bloguri este destul de ridicat, 46% dintre vizitatorii paginilor de Internet de profil afirmand ca obisnuiesc sa viziteze, in fiecare zi, aceleasi bloguri, spre deosebire de cei 54% carora le place sa navigheze pe noi bloguri.

Tinerii reprezinta publicul-tinta al blogurilor, aproximativ 90% dintre cei cu varste cuprinse intre 25 si 34 de ani stiu ce inseamna un blog, spre deosebire de cele 65 de procente ale celor care sunt trecuti de 65 de ani. In mod similar, 78% dintre cei de 18-24 de ani care stiu ce este un blog afirma ca au vizitat deja unul, spre deosebire de cele 45% dintre americanii mai in varsta care pot spune acelasi lucru.

De asemenea, cercetarea a mai relevat faptul ca mai multe femei decat barbati au bloguri, in conditiile in care 20% dintre americance au propriul blog, in comparatie cu cele 14 procente care reprezinta segmentul masculin al bloggerilor.

Citeste si:

Bineinteles, pe masura ce consumul de bloguri se mareste, creste si gradul lor de atractivitate ca unelte de marketing. Astfel, 43% dintre vizitatorii de bloguri au declarat ca au remarcat publicitatea de pe paginile de Internet, dintre care o treime au vizionat clipurile publicitare in timp ce citeau un blog.

Dar, chiar daca tot mai multi internauti acorda o atentie crescuta blogurilor, asta nu inseamna neaparat ca dau la o parte media traditionale, doar 13% dintre utilizatorii acestora petrecand mai putin timp citind ziarele, uitandu-se la televizor sau ascultand radioul, comparativ cu perioada cand nu aveau acces la aceste pagini de Internet.

In ceea ce priveste tipul de informatii preferat de consumatorii de bloguri, 65% dintre ei cauta, in special, articole de opinie, 39%, stiri, iar 38% le folosesc pentru a se relaxa. Cat despre principalul motiv care ii determina sa navigheze pe bloguri, aproape jumatate dintre cei intervievati au declarat ca le considera o buna modalitate de divertisment, iar 26% au spus ca reprezinta o sursa de informatii despre diverse hobby-uri sau alte domenii de interes. Doar 15% utilizeaza blogurile pentru a afla ultimele stiri, ceea ce arata ca media traditionale se bucura, in continuare, de o mare popularitate printre consumatori.