Pe masura ce relatiile publice se dezvolta si ridica stacheta pe teren romanesc, este tot mai multa nevoie de competitii oficiale, sustinute de organizatii profesionale internationale, care sa ateste nivelul de profesionalism si creativitate al romanilor. Dar ce inseamna castigarea unui premiu la Romanian PR Award? “Daca iei un premiu la PR Award, reusesti, in primul rand, sa convingi lumea afacerilor ca PR-ul in sine este o afacere buna. Apoi, esti recunoscut si apreciat de colegii de breasla. Si stim cu totii cat de important e asta”, a explicat, in cadrul unui seminar, Thomas Achelis, presedinte al Forum for International Communication, organizatie care a initiat Romanian PR Award in urma cu cinci ani.

Recunoastere pentru profesionisti, dar si o excelenta rampa de lansare pentru tinerii studenti aflati la inceput de drum. Pe langa atestatul recunoscut international, pe care il primesti odata cu statueta aurita, intri intr-o baza de date a companiei Forum for International Communication. Iar marile agentii de PR din Romania apeleaza adesea la cei de la Forum atunci cand au nevoie de recomandari pentru oameni tineri si talentati.

Drumul spre statueta aurita incepe cu un simplu dosar A4, care cuprinde un formular de inscriere, ce poate fi descarcat de pe www.praward.ro, un rezumat al campaniei de maximum 1000 de cuvinte, in limbile romana si engleza si eventualele materiale auxiliare care sustin campania. Rezumatul de 1000 de cuvinte trebuie insotit si de “un rezumat al rezumatului”, care sa nu depaseasca o suta de cuvinte.

In cazul in care rezumatul campaniei este convingator pentru juriu, participantilor li se va cere un plan mai detaliat al campaniei de comunicare. Acesta trebuie sa contina o introducere, care va prezenta cadrul general in care este construita campania si specificul organizatiei pentru care a fost ea realizata. Urmatorul punct este cercetarea, unde se vor prezenta sursele de documentare pentru conceperea campaniei. Sursele pot varia de la studii profesioniste la observatie proprie, in cazul campaniilor cu buget zero. In continuare, trebuie dezvoltat planul campaniei: definirea obiectivelor, identificarea publicului-tinta, formularea mesajelor si selectia canalelor de comunicare. Urmeaza o descriere a modalitatii de implementare a planului, care sa contina si eventualele dificultati intampinate pe parcurs. In fine, autoevaluarea si o nota de final, care sa evidentieze aportul de creativitate adus campaniei de comunicare.

Creativitatea este si elementul-cheie pe care il cauta juriul, alaturi de o structurare logica si eficienta a etapelor unei campanii de comunicare. Este important ca planul sa nu aiba sincope, iar eventualele dificultati sa fie sesizate si mentionate.

Citeste si:

Romanian PR Award se afla la a cincea sa editie, care va avea loc in Saptamana PR-ului Romanesc, cu incepere pe 5 noiembrie. Agentiile de PR, companiile, ONG-urile si institutiile de stat se pot inscrie pana la data de 26 septembrie, in timp ce pentru tinerii aspiranti la o cariera in comunicare termenul-limita este 10 octombrie.

Concursul este structurat pe trei sectiuni: Campanii Comerciale si Campanii Non-comerciale, pentru persoane juridice si Junior Award, pentru studentii aspiranti la o cariera in PR. Principalele distinctii scoase la bataie sunt Golden Award for Excellence, Silver Award for Excellence, PR Agency of the Year, Junior Award si PR Personality of the Year – premiu acordat unei personalitati din afara relatiilor publice, dar care foloseste acest tip de comunicare in cariera sa.

Printre campaniile premiate anul trecut se numara cele realizate de Banca Transilvania, TVR, Danone, Murfatlar sau Bergenbier, impreuna cu agentii de PR ca Tempo PR, McCann PR, GMP sau Next Advertising.

Anul acesta, evenimentul este sprijinit de cateva institutii renumite din domeniul PR: Institute for PR (SUA), Asociatia Internationala de Relatii Publice (IPRA), Asociatia Romana a Profesionistilor in Relatii Publice (ARRP) si Camera de Comert si Industrie a Romaniei.

Saptamana PR-ului Romanesc este sustinuta de Vodafone Romania, sponsor principal, de sponsorii BRD Societe Generale, Volvo Romania, Microsoft, IMPACT SA, InBev Romania, EON Moldova, Grafica si Tipar, Pepsi Americas, Media Image, Metromind, Netbridge, Tritonic, Apa Nova, Achelis & Partner si de partenerii media: TVR, Cotidianul, Business Standard, Markmedia.ro, Money Express, Revista Cariere, Wall-Street, 9AM, Brand4Brands, Port.ro si Comunicatedepresa.ro.