O data pe an oamenii de PR ies la lumina. Si asta se intampla la Romanian PR Award, cea mai mare competitie a practicantilor romani de relatii publice. Evenimentul pune fata in fata zeci de campanii de comunicare, ce sunt analizate, comparate si premiate. Batalia se da intre nume consacrate ale PR-ului romanesc, dar si intre debutanti, pentru care competitia se poate transforma intr-o buna rampa de lansare.
Pe masura ce relatiile publice se dezvolta si ridica stacheta pe teren romanesc, este tot mai multa nevoie de competitii oficiale, sustinute de organizatii profesionale internationale, care sa ateste nivelul de profesionalism si creativitate al romanilor. Dar ce inseamna castigarea unui premiu la Romanian PR Award? “Daca iei un premiu la PR Award, reusesti, in primul rand, sa convingi lumea afacerilor ca PR-ul in sine este o afacere buna. Apoi, esti recunoscut si apreciat de colegii de breasla. Si stim cu totii cat de important e asta”, a explicat, in cadrul unui seminar, Thomas Achelis, presedinte al Forum for International Communication, organizatie care a initiat Romanian PR Award in urma cu cinci ani.

Recunoastere pentru profesionisti, dar si o excelenta rampa de lansare pentru tinerii studenti aflati la inceput de drum. Pe langa atestatul recunoscut international, pe care il primesti odata cu statueta aurita, intri intr-o baza de date a companiei Forum for International Communication. Iar marile agentii de PR din Romania apeleaza adesea la cei de la Forum atunci cand au nevoie de recomandari pentru oameni tineri si talentati.

Drumul spre statueta aurita incepe cu un simplu dosar A4, care cuprinde un formular de inscriere, ce poate fi descarcat de pe www.praward.ro, un rezumat al campaniei de maximum 1000 de cuvinte, in limbile romana si engleza si eventualele materiale auxiliare care sustin campania. Rezumatul de 1000 de cuvinte trebuie insotit si de “un rezumat al rezumatului”, care sa nu depaseasca o suta de cuvinte.

In cazul in care rezumatul campaniei este convingator pentru juriu, participantilor li se va cere un plan mai detaliat al campaniei de comunicare. Acesta trebuie sa contina o introducere, care va prezenta cadrul general in care este construita campania si specificul organizatiei pentru care a fost ea realizata. Urmatorul punct este cercetarea, unde se vor prezenta sursele de documentare pentru conceperea campaniei. Sursele pot varia de la studii profesioniste la observatie proprie, in cazul campaniilor cu buget zero. In continuare, trebuie dezvoltat planul campaniei: definirea obiectivelor, identificarea publicului-tinta, formularea mesajelor si selectia canalelor de comunicare. Urmeaza o descriere a modalitatii de implementare a planului, care sa contina si eventualele dificultati intampinate pe parcurs. In fine, autoevaluarea si o nota de final, care sa evidentieze aportul de creativitate adus campaniei de comunicare.

Creativitatea este si elementul-cheie pe care il cauta juriul, alaturi de o structurare logica si eficienta a etapelor unei campanii de comunicare. Este important ca planul sa nu aiba sincope, iar eventualele dificultati sa fie sesizate si mentionate.

Romanian PR Award se afla la a cincea sa editie, care va avea loc in Saptamana PR-ului Romanesc, cu incepere pe 5 noiembrie. Agentiile de PR, companiile, ONG-urile si institutiile de stat se pot inscrie pana la data de 26 septembrie, in timp ce pentru tinerii aspiranti la o cariera in comunicare termenul-limita este 10 octombrie.

Concursul este structurat pe trei sectiuni: Campanii Comerciale si Campanii Non-comerciale, pentru persoane juridice si Junior Award, pentru studentii aspiranti la o cariera in PR. Principalele distinctii scoase la bataie sunt Golden Award for Excellence, Silver Award for Excellence, PR Agency of the Year, Junior Award si PR Personality of the Year – premiu acordat unei personalitati din afara relatiilor publice, dar care foloseste acest tip de comunicare in cariera sa.

Printre campaniile premiate anul trecut se numara cele realizate de Banca Transilvania, TVR, Danone, Murfatlar sau Bergenbier, impreuna cu agentii de PR ca Tempo PR, McCann PR, GMP sau Next Advertising.

Anul acesta, evenimentul este sprijinit de cateva institutii renumite din domeniul PR: Institute for PR (SUA), Asociatia Internationala de Relatii Publice (IPRA), Asociatia Romana a Profesionistilor in Relatii Publice (ARRP) si Camera de Comert si Industrie a Romaniei.

Saptamana PR-ului Romanesc este sustinuta de Vodafone Romania, sponsor principal, de sponsorii BRD Societe Generale, Volvo Romania, Microsoft, IMPACT SA, InBev Romania, EON Moldova, Grafica si Tipar, Pepsi Americas, Media Image, Metromind, Netbridge, Tritonic, Apa Nova, Achelis & Partner si de partenerii media: TVR, Cotidianul, Business Standard, Markmedia.ro, Money Express, Revista Cariere, Wall-Street, 9AM, Brand4Brands, Port.ro si Comunicatedepresa.ro.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri