Primul semestru al lui 2007 le-a adus americanilor publicitate in valoare de 72,59 miliarde de dolari, in scadere cu 0,3% fata de 2006. Scaderea pentru ultimul trimestru este de 0,2%, iar specialistii industriei asteapta curiosi rezultatele pe al treilea trimestru. “In timp ce amortirea prelungita a investitiilor publicitare in sectorul auto a fost principalul factor al acestei scaderi, rezultatele, per total, reflecta slabiciuni ale unei game largi de industrii si companii de publicitate. Ne asteptam ca publicitatea sa intampine probleme si in a doua jumatate a anului”, a declarat Steven Fredericks, presedinte si CEO al TNS Media Intelligence.

Este scaderea publicitatii o reflectare a situatiei economice din Statele Unite? Paul R. La Monica, editorialist pentru CNN Money propune o dezbatere pe aceasta tema, exprimandu-si totodata indoiala ca publicitatea americana va trece pe crestere pana la sfarsitul anului, in conditiile crizei ipotecilor de pe Wall Street.

Vicepresedintele TNS Media Intelligence, Jon Swallen, isi mentine insa estimarile facute in luna iulie, care proiectau o crestere de 1,7% a publicitatii pentru intreg anul 2007. Totusi, Swallen recunoaste ca problemele de pe Wall Street, care afecteaza companiile de servicii financiare, ar putea micsora cifrele din advertising, in conditiile in care acest sector a acaparat 12% din totalul investitiilor in publicitate, pe primul semestru.

Situatia nu e chiar atat de sumbra pentru toata lumea, unele canale media inregistrand chiar cresteri considerabile al investitiilor in publicitate. Printre acestea sa numara Internetul, campion in crestere, cu o valoare totala a publicitatii de 5,52 miliarde de dolari, cu 17,7% mai mult decat in 2006. Revistele de larg consum au inghitit cu 6,9% mai multa publicitate decat anul trecut, atingand valoarea de 11,50 miliarde de dolari. Outdoor-ul a crescut cu 3,6%, pana la 1,90 miliarde de dolari, in timp ce televiziunea prin cablu a afisat publicitate in valoare de 8,38 miliarde de dolari, cu 2,8% mai mult decat in 2006.

Citeste si:

Scaderi au inregistrat media clasice. Astfel, publicitatea pe televiziunea prin retea a scazut cu 3,6%, pana la 11,84 miliarde de dolari, in timp ce cea din ziare a scazut cu 5,7%. De asemenea, ziarele si-au redus spatiul publicitar cu 4,7%, in medie. Radioul a pierdut si el 2,7%, ajungand la suma de 5,14 miliarde de dolari.

Principalii investitori in publicitatea americana au fost, in prima jumatate a acestui an, companiile de servicii financiare, care au investit 4,49 milioane de dolari in advertising. Urmatorii pe lista sunt jucatorii din telecom, serviciile locale si de divertisment, sectorul auto si retailul.

Gigantul international care a cumparat cea mai multa publicitate in SUA este Procter & Gamble, cu investitii de 1,61 milioane de dolari urmat de jucatorii din telecom AT&T si Verizon Communications, cu 1,1 respectiv 1, 04 milioane de dolari.

Parte a grupului global TNS, de informatii si analiza a pietei, TNS Media Intelligence isi ofera serviciile pentru 16.000 de clienti, din 23 de tari diferite. Comapnaia monitorizeaza trei milioane de branduri si o multitudine de canale media, incluzand televiziunea, radioul, presa scrisa, Internetul, cinematografia si outdoor-ul.