CSR ’07 va fi animata de reprezentanti ai CSR Europe, Novozymes, KPMG Amsterdam, IMD Switzerland, Gallup WBCSD, UNDP, World Bank, Orange, Petrom, IBM EMEA, VW, Youth Action for Peace, EYF, care isi vor sustine prezentarile in cele doua zile ale conferintei. Alaturi de ei, vor participa in calitate de vorbitori Peter Flade, Managing Partner si James Rapinac, Director de Marketing si Consultant Principal de Afaceri de la biroul din Londra al Gallup International, una dintre cele mai mari firme de consultanta in domeniul managementului din lume.

Cei doi reprezentanti ai Gallup International vor deschide sesiunile despre “Engaging your employees through CSR” (implicarea angajatilor in comunitate prin intermediul actiunilor de CSR) si “Work and life balance” (echilibru armonios intre viata si munca). Noutatea adusa de cea de-a doua editie a conferintei este aprofundarea unor concepte si practici noi pentru Romania, cum ar fi: “Branding and CSR – The changing face of trust” (branding si CSR), “Work and life balance” (echilibru armonios intre viata si munca), “KPIs and CSR” (indicatorii de performanta si practicile de responsabilitate sociala corporatista), “Climate change and sustainable development” (schimbarile climatice si dezvoltarea durabila), “Media, an engine for CSR – The power of celebrities involvement” (mass-media – un motor pentru CSR prin implicarea celebritatilor). Evenimentul va avea loc sub patronajul programului Global Compact al Natiunilor Unite si al World Business Council for Sustainable Development (WBCSD).

“Daca anul trecut conferinta a abordat intr-o maniera mai larga elementele ce compun conceptul de CSR, anul acesta CSR ’07 ofera o varianta mai customizata. In sensul ca exista sesiuni dedicate marketerilor si oamenilor de comunicare, persoanelor care lucreaza in resurse umane, celor care se ocupa de mediu si de sanatatea si siguranta in munca si, bineinteles, sunt prezente si teme care ating tot publicul tinta prezent la conferinta", spune Luminita Oprea, specialist in comunicare, initiatoare a Conferintei internationale CSR si autoarea primei carti despre responsabilitate sociala corporatista din Romania.

Citeste si:

Prima editie a conferintei internationale despre responsabilitate sociala corporatista, CSR ’06, a adus la masa de discutii si de lucru cei patru actori principali, care-si pot armoniza abordarile in ceea ce priveste implicarea in dezvoltarea diverselor comunitati: sectorul public, sectorul privat, societatea civila si mass media. CSR ’06 a strans peste 150 de participanti in cele 12 workshop-uri specializate si cele 6 plenare, in care au vorbit 15 experti internationali. Organizarea evenimentului a inclus un sistem de votare in direct, iar conferinta a avut doua activitati conexe: un targ de ONG-uri si un targ de carte specializata.

Una dintre concluziile primei editii a Conferintei CSR – CSR ’06 – a fost ca, desi anumite practici ale responsabilitatii sociale corporatiste sunt prezente si in Romania (implicarea in comunitati, protectia mediului, atentia fata de clienti, operele de caritate si voluntariatul), acestea nu sunt puse in practica intr-o maniera integrata, care sa asigure consecventa si maxima eficienta. Nu in ultimul rand, investitiile in programele de responsabilitate sociala sunt o necesitate pentru ca asigura un echilibru intre valorile economice si etica sociala. Un parteneriat pe termen lung intre diverse comunitati si sectorul de afaceri poate duce la reducerea, intr-o buna masura, a decalajelor intre societatea civila, sectorul de afaceri si cel guvernamental.