Conducerea ziarului a anuntat ca va desfiinta serviciul de abonamente online TimesSelect, creat in urma cu doi ani. Abonatii TimesSelect plateau cate 50 de dolari anual pentru accesul online la diferite articole si bloguri conexe cu New York Times. Serviciul mai oferea abonatilor acces si la arhiva ziarului, datand din anul 1851.

Odata cu eliminarea TimesSelect, toti vizitatorii site-ului NYTimes.com vor avea acces gratuit la articole care dateaza din 1987, precum si la arhivele ziarului dintre anii 1851-1922. Conducerea ziarului a declarat ca va continua sa le ceara o anumita suma de bani celor care doresc sa citeasca articolele publicate in NYT intre anii 1923-1986. Abonatilor TimesSelect le va fi rambursata automat contravaloarea portiunii neutilizate din abonament, a anuntat compania.

“Oferirea accesului gratuit la continutul nostru de opinie si la arhivele recente ale ziarului ne va aduce un flux de cititori si de advertiseri”, a declarat, citata de Forbes, Vivian Schiller, vicepresedinte si manager general al NYTimes.com.

American Express va fi primul sponsor al noilor arii deschise de NYTimes.com, un acord care ii va oferi companiei de carduri de credit o prezenta publicitara semnificativa pe pagina principala a ziarului si in sectiunile Opinie si Arhive.

TimesSelect numara 227.000 de abonati, cu un plus de 471.200 de clienti care primesc ziarul acasa si au acces gratuit si la editia online, si inca 89.200 de studenti de colegiu care acceseaza NYTimes.com pe gratis. Insa aceste numere reprezinta doar o mica fractiune din totalul de 13 milioane de cititori care au accesat site-ul in luna august, transformand NYTimes.com in cea mai vizitata editie electronica a unui ziar american, conform Nielsen/NetRatings. Site-ul ziarului USA Today al grupului Gannett a ocupat locul al doilea, cu 9,6 milioane de vizitatori unici.

Citeste si:

Dar cat de mult va creste traficul NYTimes.com dupa desfiintarea TimesSelect? Specialistii consultati de Forbes apreciaza ca cei care vor trage cele mai multe foloase de pe urma acestei miscari vor fi renumitii editorialisti ai ziarului, in special in perioada urmatoare, in care SUA se pregateste de prezidentiale. Insa impactul schimbarii ar putea fi limitat de faptul ca majoritatea continutului NYTimes.com se afla oricum la liber.

Oricare ar fi cresterea de publicitate online generata de desfiintarea serviciului de abonament, ea este binevenita. Incasarile din reclama online ale Times' News Media Group, concern care include si publicatia The International Herald Tribune, au scazut cu 28,2% in luna august, fata de perioada similara a anului trecut. Iar incasarile totale din publicitate au scazut cu 5,5% fata de rezultatele inregistrate in 2006.

Grijile privind problemele operationale ale trustului au coborat actiunile companiei spre valori care nu au mai fost atinse de peste un deceniu. Astfel, actiunile NYT au scazut cu 15% luni, la inchiderea sedintei, pana la 19,65 de dolari pe actiune, cea mai mica valoare inregistrata din 5 februarie 2007, data la care o actiune NYT valora 19,50 dolari.

New York Times facea pana acum parte dintr-o categorie foarte mica de ziare care taxau accesul la editia electronica, integral sau partial. Cel mai propeminent exemplu este The Wall Street Journal, care vinde in prezent abonamente anuale la WSJ.com pentru 79 de dolari.

WSJ.com avea 983.000 de abonati la sfarsitul lui iunie, in crestere cu 24% fata de perioada similara a anului trecut. Cu toate ca WSJ.com a fost general acceptat ca un mare succes al industriei, zidul ridicat de introducerea abonamentului a limitat numarul de vizitatori si a provocat scaderea veniturilor din publicitate. Insa odata ce cumpararea Dow Jones de catre News Corp va fi finalizata, desfiintarea taxei de acces pentru WSJ.com ar putea deveni o certitudine, conform declaratiile facute de presedintele News Corp, Rupert Murdoch, in luna august.