Primele zece branduri romanesti au o valoare totala de 86 de milioane de euro, din care industria jocurilor de noroc, reprezentata de catre Loteria Romana, constituie 42%. Din cele 86 de milioane de dolari, dupa industria jocurilor de noroc, cel mai mare procentaj il reprezinta industria bunurilor de consum si industria utilitatilor, fiecare cu cate 16%.

Romania s-a clasat pe ultimul loc in clasamentul tarilor din Europa in functie de capacitatea brandurilor de a contribui la dezvoltarea economica a tarii. Romania s-a situat pe locul 24, dupa Slovacia, Polonia si Rusia, iar in fruntea clasamentului s-au aflat, in ordine, Finlanda si Elvetia, potrivit NewsIn.

In clasamentul celor mai valoroase branduri europene, pe primul loc s-a situat Nokia, cu o valoare de 32,3 miliarde de euro, pe locurile urmatoare aflandu-se LVHM, cu 29,8 miliarde de euro, Unilever, cu 25,1 miliarde de euro, Telefonica, cu 23,8 miliarde de euro si Vodafone, cu 22,5 miliarde de euro.

Citeste si:

Studiul Eurobrand 2007 a fost realizat de companiile Novomatic AG si Raiffeisen si a fost prezentat de catre Institutul European pentru Studierea Brandurilor (European Brand Institute) din Viena. Studiul a fost realizat prin cercetarea a 3.000 de branduri si 16 industrii din 24 de tari.

Compania Nationala Loteria Romana, infiintata in 1906, este o societate cu capital 100% de stat si detine monopolul in Romania asupra jocurilor de tip loto.