Pudding Media, un start-up din Statele Unite, a introdus un serviciu de telefonie prin Internet care este sustinut de publicitatea bazata pe convorbirile telefonice ale abonatilor. Serviciul de telefonie online se aseamana, ca mod de functionare, cu Skype. Utilizatorii conecteaza un set de casti cu microfon la computer, formeaza un numar de telefon si incep sa poarte discutia. Dar, spre deosebire de celelalte servicii de telefonie prin Internet, Pudding Media ofera apeluri cu zero taxe.

Intelegerea incheiata cu utilizatorii presupune ca Pudding Media trage cu urechea la convorborile telefonice si, pe baza acestora, trimite mesaje publicitare pe ecranele utilizatorilor. Software-ul de identificare a vocii monitorizeaza apelurile, selecteaza reclamele pe baza acestora si le trimite spre ecranul abonatilor, in timp ce acestia se afla inca in timpul convorbirii.

De exemplu, o conversatie despre filme va activa cronici de film si reclame ale unor productii noi, pe care utilizatorul le va urmari in timp ce vorbeste la telefon. Pudding Media cauta o modalitate prin care ar putea sa trimita reclamele pe e-mailurile utilizatorilor, dupa ce acestia incheie convorbirile, sau sa le afiseze pe ecranele telefoanelor mobile.

“Am observat ca, in timp ce oamenii vorbesc la telefon, isi cauta instinctiv o activitate secundara”, a declarat Ariel Maislos, director executiv al Pudding Media. “Isi cauta altceva de facut: fie mazgalesc cu pixul pe hartie, fie navigheaza pe Internet. Asa ca ne-am gandit sa ne folosim de aceasta tendinta si sa le furnizam oamenilor date chiar despre subiectul discutiei”, a adaugat Maisolos.

Citeste si:

Insa modelul folosit de companie ridica intrebari referitor la linia dintre targetul publicitatii si violarea intimitatii personale. Compania se numara printre firmele care incearca sa foloseasca datele pe care le detin despre consumatori pentru a le trimite diferite anunturi publicitare bazate pe caracteristicile biografice si pe comportamentul online.

Executivii companiei Pudding Media sustin ca modelul de business folosit de ei nu difera prea mult de Google, care scaneaza e-mailurile utilizatorilor. Cu toate acestea, chiar si unii membri ai departamentului de publicitate privesc conceptul cu precautie. “In aceasta industrie, nu poti obtine niciodata prea multa informatie din partea publicurilor-tinta. Cu toate acestea, nu ma pot abtine sa ridic un semn de exclamare, mie si tuturor marketerilor. Trebuie sa abordam situatia cu grija, pentru ca devenim tot mai intruzivi, cu fiecare pas al tehnologiei”, a declarat Jonathan Sackett, seful departamentului de publicitate al companiei Havas.

Directorul executiv al companiei Pudding Media a declarat ca a analizat problema intimitatii personale cu atentie. Compania nu pastreaza inregistrari ale convorbirilor telefonice, astfel ca mesajele publicitare se refera doar la convorbirile in desfasurare, nu si la cele din trecut, iar reclamele apar doar in timpul convorbirii, nu si dupa aceea. Mai mult, Maislos crede ca tinerii – publicul-tinta al companiei – sunt mai putin preocupati de conservarea intimitatii decat persoanele mai in varsta.

Pentru mai multa acuratete a mesajelor publicitare, Pudding Media le cere utilizatorilor date ca sexul, varsta, zodia si limba materna. In prezent, compania foloseste reclame furnizate de terti, insa intentioneaza sa produca propriile reclame in cateva luni. Publicitarii platesc pe numarul de click-uri ale clientilor pe reclamele lor, iar costurile sunt similare cu cele ale retelei Google’s AdSense.