Fondurile de pensii private obligatorii, avizate de Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP), sunt promovate cel mai mult pe TV, potrivit declaratiilor pe care reprezentantii firmelor care gestioneaza fondurile le-au facut pentru NewsIn.
Aviva Societate de Administrare a unui Fond de Pensii Privat, a investit in publicitatea pentru pensiile private, potrivit reprezentantilor firmei, in total, 4 milioane de euro, iar cea mai mare parte a investitiilor au fost facute pentru promovarea pe TV. Aviva, care tinteste 15% - 30% din piata pensiilor obligatorii, lucreaza cu agentia de publicitate Punct Advertising, pentru creatie, cu GMP PR, pentru relatii publice si cu agentia Starcom, pentru cumpararea de spatiu media.

Campania pentru Aviva se desfasoara in perioada septembrie 2007 - ianuarie 2008 pe TV, radio, internet, presa scrisa, indoor, outdoor si suporturi media neconventionale. Imaginea campaniei este Mihaela Radulescu, care, potrivit reprezentantilor fondului, a fost aleasa in urma unei cercetari care a aratat ca ea inspira cea mai mare credibilitate si ca poate fi asociata cu valorile Aviva. Spotul TV la pensiile private Aviva ruleaza pe zece canale de televiziune, iar spotul radio este transmis pe 41 de posturi de radio cu acoperire in toata tara. Campania la pensiile promovate Aviva are o puternica componenta outdoor, panourile stradale fiind prezente in aproximativ 700 de locatii din 24 de orase.

Compania care gestioneaza fondul Allianz-Tiriac Pensii Private a investit in campania de promovare peste 4 milioane de euro, din care cea mai mare parte in difuzarea spoturilor pe TV, potrivit reprezentantilor firmei. Allianz-Tiriac Pensii Private, care isi propune sa atinga o cota de piata de peste 30%, lucreaza pentru promovarea pensiilor private cu agentiile Graffiti BBDO, pentru creatie, Media Direction, pentru media si agentia Pleon Graffiti, pentru PR, toate trei agentiile facand parte din grupul BBDO Romania. Campania derulata de Allianz-Tiriac pentru pensiile private se desfasoara pe TV, radio, print, internet, outdoor si tranzit.

Bancpost Fond de Pensii desfasoara campania de promovare a pensiilor private pe TV, print si internet, iar cea mai mare parte a bugetului a fost investit pe TV, potrivit reprezentantilor firmei. Bancpost lucreaza pentru promovarea pensiilor private cu agentia de publicitate Starlink, afliliata la Publicis.

Compania care gestioneaza fondul Omniasig Pensii Private a investit pe TV, potrivit reprezentantilor firmei, 50% din bugetul de 1 milion de euro pe care l-a alocat campaniei de promovare si care include atat difuzarea media, cat si cheltuielile de productie. Omniasig, care tinteste 10% din piata pensiilor obligatorii, lucreaza pentru campania de promovare cu agentia de publicitate Odyssey, care a oferit atat servicii de creatie, cat si de media, iar pentru activitatile de relatii publice, cu companie APT Resources & Services. Fondul a decis sa se promoveze pe TV, in print si pe internet, iar campania se desfasoara in trei valuri, in perioada 17 septembrie - 20 ianuarie.

Generali Fond de Pensii a investit pe TV, potrivit reprezentantilor firmei, cea mai mare parte din bugetul de 2 milioane de euro pe care l-a alocat campaniei de promovare. Aceasta se mai desfasoara pe radio, in presa scrisa si outdoor. Fondul, care tinteste o cota de piata de peste 12%, lucreaza pentru promovarea pensiilor private cu agentiile Prospero, pentru creatie si media, si cu Free Communication, pentru relatii publice.

KD Fond de Pensii a cheltuit pentru comunicare, potrivit reprezentantilor firmei, aproximativ 1 milion de euro, iar mai mult de jumatate din bani au fost investiti in difuzarea pe TV. KD Fond de pensii lucreaza pentru campania de promovare cu agentia ADDV Euro RSCG Bucuresti, iar campania se desfasoara pe TV, print, indoor si internet.

Prima Pensie Fond de Pensii a investit cea mai mare parte a bugetului de promovare, potrivit reprezentantilor firmei, in TV si outdoor, restul banilor fiind alocati pentru presa scrisa. Prima Pensie Fond de Pensii, care si-a propus sa atinga o cota de piata de 10%, lucreaza pentru creatie si media cu agentia House of Media, companie membra The Group, iar pentru PR lucreaza cu agentia Starlink. Campania, care a inceput la data de 17 septembrie si se va desfasura pe toata perioada de aderare la fondurile de pensii private.

BCR Administrare Fond de Pensii a investit in presa 80% din cele "cateva milioane de euro" pe care le-au alocat pentru promovare, potrivit reprezentantilor firmei. BCR Administrare Fond de Pensii, care tinteste o cota de piata de peste 30%, lucreaza pentru campania de promovare cu agentia de publicitate Young&Rubicam/Team Advertising, pentru creatie, si cu Media Investment, pentru cumpararea de spatiu media. Campania se desfasoara in perioada septembrie 2007 - ianuarie 2008 pe TV, in presa scrisa, outdoor, radio, internet, cinema si POSM.

AG2R Fond de Pensii isi desfasoara campania de promovare a pensiilor pe TV, radio si print, componentele outdoor si internet nefiind incluse inca in media plan, potrivit reprezentantilor firmei. AG2R lucreaza pentru campania de promovare cu agentia BTL MediaCom pentru PR, iar pentru celelalte servicii, potrivit reprezentantilor fondului, sunt alese agentii in functie de proiect. Campania a inceput in data de 24 septembrie si va continua pe toata perioada implementarii sistemului de pensii private.

ING Fond de Pensii a alocat, potrivit reprezentantilor firmei, peste 3 milioane de euro pentru promovarea pensiilor private obligatorii si facultative. ING Fond de Pensii, care tinteste o cota de piata de 30%, lucreaza pentru promovare cu agentia Zenith Media, pentru media, Headvertising, pentru creatie, Skepsis, pentru BTL (publicitate neconventionala) si Mmd, pentru PR. ING a demarat o campanie pentru promovarea pensiilor facultative ING si o campanie pentru pensii private obligatorii. Ambele servicii beneficiaza de o campanie integrata, pentru care sunt utilizate atat medii de comunicare conventionale, cat si neconventionale, de la TV la mini-site-uri web.

OTP Fond de Pensii a investit cea mai mare parte a banilor alocati promovarii in presa, potrivit reprezentantilor companiei. Campania de promovare se desfasoara pe o perioada de doua luni si consta intr-un mix de presa centrala si locala, campanii pe site-uri de internet si actiuni de marketing direct. OTP, care tinteste 10% din piata pensiilor obligatorii, lucreaza pe parte de creatie cu agentia BrandsTalk, parte din cel mai mare grup de publicitate autohton independent The Group, si pe partea de media cu Cafe Reklam Romania. Pentru partea de relatii publice, compania nu a apelat la o agentie, serviciile fiind asigurate intern.

Reprezentantii companiilor care administreaza fondurile AIG Fond de Pensii, BRD Fond de Pensii si BT Aegon Fond de Pensii au refuzat sa raspunda intrebarilor NewsIn, iar cei ai companiilor Interamerican Fond de Pensii, MKB Romexterra Fond de Pensii si Marfin Fond de Pensii nu au putut fi contactati. Potrivit unor surse din piata, AIG Fond de Pensii lucreaza cu agentia Media Planning, BRD Fond de Pensii, cu McCann Erickson, pentru creatie, iar MKB Romexterra Fond de Pensii, cu Velvet Media.

CSSPP a autorizat 18 administratori de fonduri de pensii private obligatorii: Pensia Viva (administrat de Aviva Societate de Administrare a unui Fond de Pensii Privat), AZT Viitorul Tau (administrat de Allianz-Tiriac Pensii Private Societate de Administrare a unui Fond de Pensii Administrat Privat si a Fondurilor de Pensii Facultative), ING (ING Fond de Pensii), Aripi (Generali Fond de Pensii), Vital (BT Aegon Fond de Pensii), OTP (administrat de OTP Fond de Pensii), BRD (administrat de BRD Fond de Pensii), AIG (AIG Fond de Pensii), Interamerican (Interamerican Fond de Pensii), Prima Pensie (administrat de Prima Pensie - Fond de Pensii), Fondul de Pensii Administrat Privat Omniforte (Omniasig Pensii – Societate de administrare a unui Fond de Pensii Administrat Privat), Fondul de Pensii Administrat Privat BCR, (BCR Administrare Fond de Pensii), Fondul de Pensii Administrat Privat Bancpost (Bancpost Fond de Pensii) si Fondul de Pensii Administrat Privat KD (gestionat de KD Fond de Pensii), Alfa (administrat de AG2R Fond de Pensii), Marfin (adiministrat de Marfin Fond de Pensii) si Fiducia (administrat de MKB Romexterra Fond de Pensii) si Zepter Fond de Pensii, ultima companie nu a primit inca avizul CSSPP pentru fondul sau de pensii.

Pensiile private din pilonul II sunt obligatorii pentru salariatii sub 35 de ani si optional pentru cei intre 35 si 45 de ani. Aderarea participantilor la un fond de pensii din pilonul II a inceput luni, 17 septembrie, si va dura patru luni.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri