"Petrom Service sustine performanta". Este un slogan publicitar pe care postul Realitatea TV il difuzeaza de cateva zeci de ori pe zi. Nici un calup de publicitate nu este difuzat fara sa contina un mesaj Petrom Service.

Un cotidian central dezvaluia recent si pretul acestei campanii de imagine fara precedent. Suma este, potrivit unor documente aflate in posesia redactiei respective, de 10 milioane de dolari. Un asemenea volum de publicitate nu este alocat pentru sustinerea pietei sau imaginii de nici o firma din Romania. Pentru comparatie: intreaga publicitate a sectorului de stat a insumat in ultimii 5 ani 65 de milioane de euro. Adica, o medie de 13 milioane de euro pe an, potrivit premierului Tariceanu. Publicitatea de stat contine, in acceptiunea raportului Guvernului Tariceanu, comunicat Parlamentului, contractele incheiate de institutii oficiale sau companii cu capital majoritar de stat. Asadar, Petrom Service se angajeaza sa pompeze in Realitatea TV aproape cat a contractat statul intr-un an cu toate institutiile de media din Romania.

IMAGINE.

De ce a ales Petrom Service o singura televiziune sa-i sustina imaginea, caci este evident din continutul pachetului publicitar ca aceasta este tinta? Sa fie Realitatea TV postul cu cea mai mare acoperire si audienta criteriile de selectie pentru o campanie de imagine? Alegerea Petrom Service pare sa fie cel putin discutabila daca s-ar tine seama de cifrele de audienta ale postului, situate cu mult in urma televiziunii publice sau a altor posturi cu capital privat.

Asadar, motivatia alegerii trebuie cautata in alta parte. Cine doreste sa cheltuiasca zece milioane de dolari inseamna ca are o motivatie puternica.

CAP SI PAJURA.

Realitatea TV este intr-o legatura stransa cu Liviu Luca, personaj care este considerat si unul dintre proprietarii postului. Recent, colegii de la Evenimentul Zilei au sustinut ca un alt proprietar al postului ar fi Sorin Ovidiu Vantu, fapt dezmintit fara convingere de angajatii televiziunii.

Citeste si:

In acelasi timp, Petrom Service este controlat de Liviu Luca, lider al Sindicatului Petrolistilor, dar si proprietarul unei averi insemnate, cu interese in media.

MANA IN MANA.

Asadar, Adunarea Generala a actionarilor de la Petrom Service SA, desfasurata la sfarsitul anului trecut, a avut de aprobat si contractul de publicitate dintre Petrom Service si Realitatea TV, care a spart piata cu cele 10 milioane de dolari angajati. Suma data de oameni fideli liderului Luca Liviu catre televiziunea din curtea lui Liviu Luca a fost mana cereasca pentru a asigura proiectele de dezvoltare a institutiei media. Mihai Tatulici, directorul de programe la Realitatea TV se arata foarte multumit de un asemenea contract. Punctul de vedere al sindicalistilor care isi vad firma fanion promovata din jumatate in jumatate de ora pe ecranele televiziunii este greu de aflat. Ei sunt groaznic de multumiti ca suma de 10 milioane de dolari "sustine performanta", iar Liviu Luca este emotionat ca acelasi Petrom Service sustine Realitatea TV.

OMV INCHIDE ROBINETUL

Petrom Service functioneaza foarte simplu, societatea fiind formata din doua entitati egale: Asociatia salariatilor din SN Petrom SA si persoane fizice care detin fiecare 50% din actiuni.

Firma are ca principal obiect de activitate lucrari in industria petrolului, principalele venituri avand ca sursa platile de la PETROM SA. Dupa privatizarea companiei de petrol, exista parerea unor analisti ca austriecii de la OMV vor fi mai atenti cu repartizarea contractelor de service, fiind certa o deschidere a acestei piete, dominate pana acum de clientii de casa.