Cea de-a cincea editie a Festivalului Ad’Or a debutat ieri-seara, cu scopul declarat de a premia cele mai creative produse ale industriei de publicitate din Romania. In concurs s-au inscris 24 de agentii cu 351 de lucrari. Editia din acest an este marcata, din nou, de conflicte intre publicitari, care au dus la boicotarea festivalului de citeva dintre agentiile importante.

La protestele declansate in 2003 de Headvertising s-au raliat anul acesta NextCap, Gavrila&Asociatii si Cohn&Jansen, reprezentantii acestora acuzind organizatorii ca permit intrarea in competitie a unor lucrari realizate exclusiv pentru festival.

La deschiderea editiei din acest an, Adrian Dura, presedintele RAAA, organizatorul manifestarii, a declarat ca singura surpriza este pozitia Cohn&Jansen care, initial, a facut parte din comitetul de organizare al festivalului.

“Ne asteptam sa avem o discutie directa cu Cristina Jansen inainte de a afla din presa”, a precizat Dura. El a subliniat faptul ca, dupa protestele de anul trecut, cind Headvertising a cerut schimbarea regulamentului festivalului, RAAA a chemat reprezentantii agentiei la discutii, “dar acest lucru nu s-a intimplat nici pina in ziua de astazi”.

Gala finala a Ad’Or 2005 va avea loc peste trei zile. Lupta cea mai mare este pentru a deveni “Agentia anului”, care se stabileste dupa cumularea punctelor obtinute de lucrarile inscrise in competitie. Pina acum doar McCann Erikson si Leo Burnett au cistigat acest titlu.