Prin lansarea rezultatelor SATI, BRAT include in zona sa de studiu si mediul on-line, raspunzand astfel nevoilor membrilor sai.

Studiul de Audienta si Trafic Internet este un studiu complet nou, realizat dupa o metodologie acceptata la nivel international, utilizata cu succes in tari ca Austria, Germania, Spania sau Elvetia si va oferi informatii detaliate referitoare la traficul, audienta si profilele vizitatorilor site-urilor din Romania.

Obiectivul Departamentului Internet a fost realizarea unui sistem de evaluare a siteurilor web: masurare trafic, masurare audienta si determinarea profilelor socio-demografice ale vizitatorilor, dar si obtinerea de informatii generale referitoare la utilizarea Internetului in Romania. Acestea vor acoperi interesele mai multor categorii de jucatori: agentii si clienti de publicitate, editori de site-uri web si regii.

Finalizarea si concretizarea SATI a fost posibila numai cu sprijinul celor 49 de editori, 5 regii, 21 agentii si clienti de publicitate implicati in activitatea Departamentului Internet al BRAT. SATI ofera in prezent date pentru 145 de site-uri web, dar in curand toate cele aprox. 190 de site-uri incluse in masuratoare vor beneficia de rezultate. Sistemul poate masura si oferi rezultate pentru un numar nelimitat de site-uri.

Citeste si:

Rezultatele de trafic, puse astazi la dispozitia beneficiarilor de catre BRAT, sunt obtinute pentru prima data in Romania dupa standarde si metodologii alese si recunoscute de intreaga piata de publicitate online, acceptate de specialisti in domeniul cercetarii. In acest fel, mediul online romanesc devine transparent si castiga credibilitate, creandu-se astfel premisele cresterii investitiilor in aceasta zona.

Drepturile de publicare a rezultatelor SATI apartin Biroului Roman de Audit al Tirajelor, iar rezultatele urmeaza a fi furnizate numai membrilor Departamentului Internet al BRAT. Datele de trafic referitoare la numarul de afisari, vizite si clienti unici vor fi publicate lunar pe site-ul www.sati.ro (pentru moment disponibile pe www.brat.ro). Pe langa acestea, beneficiarii studiului vor avea acces continuu la rezultatele lor, printr-o aplicatie specializata ce va face posibila evaluarea traficului la 20 minute dupa ce acesta a fost inregistrat, precum si la alti indicatori tehnici ai datelor de trafic.

Biroul Roman de Audit al Tirajelor este o organizatie non-profit, constituita ca o asociatie a industriei de publicitate, infiintata in 1998 de 33 membri fondatori. In prezent BRAT are 247 de membri. De la aparitie furnizeaza date referitoare la auditul tirajelor publicatiilor din presa scrisa, din 2002 este furnizorul oficial al rezultatelor de audienta pentru presa scrisa (SNA), iar din 2006 ofera informatii detaliate despre grupurile tinta (FOCUS).